2:37

Originaltitel: 2:37
Regissör:Murali K Thalluri
Utgivningsår:2006

Om 2:37:

Sex studenters komplicerade liv vävs samman med vardagliga situationer. Klockan 2.37 (PM) sker en tragedi som påverkar alla.

Titel: Elephant
Regissör: Patty Jenkins
År: 2003
Genre: Drama, Kriminalare
Monster

Teresa Palmer, Frank Sweet, Sam Harris, Charles Baird, Joel Mackenzie, Marni Spillane, Clementine Mellor, Sarah Hudson, Gary Sweet, Amy Schapel, Xavier Samuel, Chris Olver, Camille Qurban, Olivia Furlong, Daniel Whyte

Murali K Thalluri

Drama

Two Thirty 7

Australien

Recension 2:37

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Det är alltid lika roligt med filmer från debuterande unga regissörer, speciellt om de är öppensinnade och fyllda med nytänkande. Australiensaren Murali K Thalluris debut med det moderna dramat 2:37 (Two Thirty 7) är absolut inget undantag. Filmen, som utspelar sig under en dag på ett College, följer sex studenter genom deras komplicerade liv och vardag. Klockan 2:37 PM knyts deras liv ihop med...

Recension av 2:37 - Läs hela!

Diskussioner om 2:37  (0 diskussioner)
Kommentarer om 2:37 (57 st)
divaad (Anmäl)   29/12 2013
Tyckte det blev sjukt drygt med alla "fejkberättelser" som förstörde känslan i filmen.
Almgren (Anmäl)   27/3 2012
Feelbadfilm, där vissa spelar riktigt bra, andra mindre bra... Sammantaget är filmen bara intressant ibland, och när man luskat ut de olika personernas hemligheter efter ungefär halva filmen så blir resten bara en tråkig väntan. Slutet är inte heller i närheten av att vara lika bra som resten av filmen, så man lämnar den med en känsla av besvikelse och om det fanns ett budskap så fastnade det inte på mig iaf.
cassiopeia (Anmäl)   5/2 2012
Det här känns som en informationsfilm för tonåringar om hur jobbigt det är att vara tonåring. Visst, grundidén är bra, likaså de överlappande klippen. Den sortens lekfullhet hade jag gärna sett mera av. Men vad är grejen med intervjuerna? Och hur sannolikt är det att alla personer med fler än två repliker i filmen har anledning att må lika illa allihop, under en och samma dag?
alvizz (Anmäl)   30/8 2011
Gillar alltid storys där personer vävs samman, och skildringar av tonårsfasader. Visst finns det likheter med Elephant men jag blev betydligt mer impad av skådespelarinsatserna nu, kanske för att jag hade rätt låga förväntningar.
Ondskapt (Anmäl)   22/6 2011
Visst påminner den om Elephant en hel del, men med tanke på hur bra Elephant är gör inte det något. Närgånget och intimt skildrat med utmärkt regi och beundransvärda skådisinsatser, samt ett tragiskt slut som man inte riktigt såg komma.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 2:37