Fyra år till

Originaltitel: Fyra år till
Regissör:Tova Magnusson-Norling
Utgivningsår:2010

Om Fyra år till:

Folkpartiledaren David Holst var alldeles nyss Sveriges hetaste politiker, stilig, rolig, populär och självskriven som landets nästa statsminister. När Kristdemokraterna överraskande missar fyraprocentspärren i valet grusas Davids drömmar om en koalitionsregering och Socialdemokraterna får fyra år till vid makten. David har tappat sugen och väljarstödet når helt nya och outforskade bottennivåer. Han släpar sig håglöst mellan meningslösa möten på sin partipolitiska ökenvandring, stöttad endast av sin närmaste medarbetare och fru, Fia. När David plötsligt en dag blir kär är inte problemet att han redan är gift. Problemet är att han blir handlöst förälskad i Socialdemokraternas fruktade statssekreterare, Martin. Hur ska David förklara för sin fru och närmaste medarbetare Fia att han blivit kär – i en sosse?

Titel: Patrik 1,5
Regissör: Susannah Grant
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Catch and Release

Björn Kjellman, Jacob Nordenson, Sten Ljunggren, Christina Stenius, Iwar Wiklander, Richard Ulfsäter, Lisbeth Johansson, Eric Ericson, Erik Lundin, Inger Heyman, André Wickström, Tova Magnusson-Norling

Wilhelm Behrman

Drama

Sverige

Recension Fyra år till

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Så att filmen inte är banbrytande eller omskakande på något sätt eller vis är i slutändan väldigt sak samma då den konstant istället är både smått dråplig, varm och rolig. Och att historian sedan även bäddats in i det svenska mediala landskapet där tv- och radioprofiler gör inhopp som sig själva piggar dessutom upp som en liten bonus denna lilla politiska satir i verklighetsskepnad.

Recension av Fyra år till - Läs hela!

Diskussioner om Fyra år till  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fyra år till (74 st)
Gordyal (Anmäl)   23:47 18/7
Massor med roliga repliker och halvroliga scener. Men till sist är det bara ännu en svensk medioker romantisk relationskomedi. Eric Ericsson är bra, André Wickström är rolig. (6/15)
Rai (Anmäl)   00:50 10/1
Gäsp! tråkig och seg!!!
HerrNenne (Anmäl)   13:57 5/1
Besviken. Hade hoppats på mer. Världen är jätteliten, det är egentligen bara David och Martin som lever där. Och Davids fru, ibland. För lite med politiken och händelser där, för mycket vanlig platt romans utan andra bekymmer än velande.
kexchokladet (Anmäl)   20:58 1/1
Njaa, detta var ju ganska ljummet. Kan sträcka mig till en svag,svag trea men då är jag nog ganska snäll.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fyra år till