A Boy and His Samurai

Originaltitel: Chonmage Purin
Regissör:Yoshihiro Nakamura
Utgivningsår:2010

Om A Boy and His Samurai:

Samurajen Yasube från Edoperioden gör en tidsresa, 180 år framåt i tiden, till dagens Japan. Där möter han en ensamstående mor som inspirerar honom till att bli en konditor.

Titel: Kikujiros sommar
Originaltitel: Kikujirô no natsu
Regissör: Takeshi Kitano
År: 1999
Genre: Drama, Komedi, Roadmovie
Kikujiros sommar

Ryo Nishikido, Rie Tomosaka, Hitomi Satô, Keisuke Horibe, Jun Inoue, Hiroki Konno, Yuji Nakamura, Shioli Kutsuna

Yoshihiro Nakamura

Komedi

Japan
Diskussioner om A Boy and His Samurai  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Boy and His Samurai (2 st)
foppa99 (Anmäl)   16/7 2017
väldigt underhållande o mysig, även om ungen bölade för mycket
Narnendil (Anmäl)   19/2 2011
stundvis garvade jag asmycket för det är ju alltid kul att se en samuraj i dagens japan (för den som gillar det rekommenderar jag tv-serien samurai high school med miura haruma), men filmen hade vissa rejäla brister i storyn som kändes lite hafsig och som om den missade bitar av handlingen stundvis.. synd, för annars hade den varit mycket bättre! men jaaa.. jag blir alltid charmad av samurajer och nishikido ryos skådespeleri, sååå xDD I kinda like it anyway!