Betyg idag: 1 215 Besökare idag: 4 809

Regissör:Joe Dante
Utgivningsår:1987
Antal betyg:2027 betyg

Om 24-timmarsjakten:

Tuck deltar i ett topphemligt experiment där han och en ubåtsliknande farkost krymps och injiceras av misstag i snabbköpsbiträdet Jack. Spioner har stulit datachipet som krävs för att förstora honom igen och nu är det upp till hans ex-flickvän Lydia och den timida Jack att försöka ta det tillbaka.
Se filmen på Netflix

Regissör: Willard Huyck
År: 1986
Genre: Komedi, Action, Science Fiction
Ingen plockar Howard

Meg Ryan, Dennis Quaid, Martin Short, Kevin McCarthy, Fiona Lewis, Vernon Wells, Robert Picardo, Wendy Schaal, Henry Gibson

Jeffrey Boam, Chip Proser

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Recension 24-timmarsjakten

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Familjefilm från 80-talet med Martin Short och Dennis Quaid i huvudrollerna. En film för alla barn men också vuxna som kan uppskatta barnslig humor. Producerad av mästerregissören Steven Spielberg. Löjtnant Tuck Pendleton (Dennis Quaid) ställer upp på ett topphemligt experiment. Att göra en människa mikroskopiskt stor och att sedan skicka in denne i blodomloppet på en kanin. Allt i rent vetenskapligt...

Recension av 24-timmarsjakten - Läs hela!

Diskussioner om 24-timmarsjakten  (0 diskussioner)
Kommentarer om 24-timmarsjakten (95 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Dele (Anmäl)   9/10 2017
Välgjord, fantasirik, sprudlande, tramsig och klichéfylld kommersiell familjeunderhållning där inte en enda sekund är fri. Gillade den när jag var yngre, men med åren så har skratten mer bytts ut mot skepsism.
martin eden (Anmäl)   27/2 2016
[rek. 3] Mysig familjekomedi med imponerande specialeffekter, som fortfarande håller hög klass. Mycket intressant idé som skapar många härliga komiska situationer. Tycker att själva regin och berättandet är väldigt väl utfört särskilt i balansen mellan komik och actionstunts. Bra!! 3.
filmfreak1 (Anmäl)   6/7 2015
Fan att jag inte såg den som barn, då hade betyget varit högre. Fortfarande härlig film rakt igenom. Martin Short är briljant " I'M POSSESSED!" haha.
larsen1976 (Anmäl)   20/2 2015
Minns detta som en KULT film. Har förvisso inte sett den sen 80-talet. Så frågan är om den är lika bra idag...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 24-timmarsjakten