25th Hour

Originaltitel: 25th Hour
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:2002

Om 25th Hour:

Det är Monty Brogans sista dag i frihet innan han ska avtjäna ett sjuårigt straff för knarkhandel. Brogan tillbringar dagen med sin flickvän och två gamla kompisar och försöker lista ut vem som angett honom.

Titel: A Guide to Recognizing Your Saints
Regissör: Steven Spielberg
År: 2005
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
München

Edward Norton, Barry Pepper, Anna Paquin, Brian Cox, Philip Seymour Hoffman, Rosario Dawson, Tony Siragusa, Levani Outchaneichvili, Isiah Whitlock Jr, Tony Devon, Patrice O'Neal, Misja Kuznetsov, Dania Ramirez, Vanessa Ferlito, Aaron Stanford

David Benioff

Drama, Kriminalare

Recension 25th Hour

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Den amerikanske regissören Spike Lee brukar väldigt ofta, liksom sin kollega Woody Allen, visa sin kärlek till staden New York och dess olika stereotyper. Tillsammans med ett riktigt starkt skådespelarkort lyckas han nu porträttera New York som aldrig förr, och ändå är inte staden allt för mycket i fokus. Montgomery Brogan ska avtjäna ett straff på sju år för att innehav av narkotika. Vi får följa...

Recension av 25th Hour - Läs hela!

Diskussioner om 25th Hour  (0 diskussioner)
Kommentarer om 25th Hour (443 st)
andmoreagain (Anmäl)   27/9 2018
En svag joint.
Engravadlax (Anmäl)   24/9 2018
Musiken gör sin egen grej utan mycket hänsyn till vad som händer i bild, jätteskumt.
Smoking Bianco (Anmäl)   6/4 2018
Att låta sitt livs diskurs baseras på denna film vore inte ett misstag. Den lär om misstag och människans förmåga att klandra allt, men inte sig själv för sina misär. Den lär om lojalitet och hur den inte kan existera för oss, ens någonsin, utan att riskera en del av oss själva. Men viktigast lär den om tid och och hur oersättligt det faktiskt är. Att den billiga poängen som görs med limbot av en 25:e timme sedan kan sitta kvar sålänge efter ha sett filmen tyder på otroligt välarbetad film. Men den intressantare poängen; tiden du får tillbaka från att ha investerat en 135 minuter på att lära dig om vad en minut faktiskt innebär, påriktigt, tror jag bara var ett lyckligt misstag för Benioffs billigare poäng. Kan ändå inte hjälpa att känna avsky för att inte veta om det var menat.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   18/12 2016
Rätt välskriven film med bra skådisar och en hel del bra scener. Gillar också att den verkligen lägger tid på alla karaktärerna och inte bara huvudrollen, vilket får dramat att kännas mer äkta. Gillar dock inte riktigt den visuella stilen (några vidvinkel-närbilder ser för jävla dumma ut) och känner att filmen saknar lite driv. Som helhet godkänd, men den hade kunnat bli mycket bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 25th Hour