25th Hour

Originaltitel: 25th Hour
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:2002

Om 25th Hour:

Det är Monty Brogans sista dag i frihet innan han ska avtjäna ett sjuårigt straff för knarkhandel. Brogan tillbringar dagen med sin flickvän och två gamla kompisar och försöker lista ut vem som angett honom.

Titel: A Guide to Recognizing Your Saints
Regissör: Steven Spielberg
År: 2005
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
München

Edward Norton, Barry Pepper, Anna Paquin, Brian Cox, Philip Seymour Hoffman, Rosario Dawson, Tony Siragusa, Levani Outchaneichvili, Isiah Whitlock Jr, Tony Devon, Patrice O'Neal, Misja Kuznetsov, Dania Ramirez, Vanessa Ferlito, Aaron Stanford

David Benioff

Drama, Kriminalare

Recension 25th Hour

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Edward Norton är Monty, en inbiten New York-bo och knarklangare som blivit påkommen av polisen (eller "got touched" som det upprepade gånger heter i filmen). Vi följer honom under hans sista 25 timmar i frihet innan han ska in i fängelse på sju långa år. Tillsammans med sin flickvän och två kompisar från förr söker han ta till vara tiden och samtidigt komma underfund med hur polisen egentligen kunde...

Recension av 25th Hour - Läs hela!

Diskussioner om 25th Hour  (0 diskussioner)
Kommentarer om 25th Hour (444 st)
hsimpson (Anmäl)   21:40 6/6
Stundtals välskriven, men alldeles för lång för sitt eget bästa. Mitt bästa också, för den delen. Nej, man får inte tillbaka de 135 minuterna som man lägger på den här filmen.
andmoreagain (Anmäl)   27/9 2018
En svag joint.
Engravadlax (Anmäl)   24/9 2018
Musiken gör sin egen grej utan mycket hänsyn till vad som händer i bild, jätteskumt.
Smoking Bianco (Anmäl)   6/4 2018
Att låta sitt livs diskurs baseras på denna film vore inte ett misstag. Den lär om misstag och människans förmåga att klandra allt, men inte sig själv för sina misär. Den lär om lojalitet och hur den inte kan existera för oss, ens någonsin, utan att riskera en del av oss själva. Men viktigast lär den om tid och och hur oersättligt det faktiskt är. Att den billiga poängen som görs med limbot av en 25:e timme sedan kan sitta kvar sålänge efter ha sett filmen tyder på otroligt välarbetad film. Men den intressantare poängen; tiden du får tillbaka från att ha investerat en 135 minuter på att lära dig om vad en minut faktiskt innebär, påriktigt, tror jag bara var ett lyckligt misstag för Benioffs billigare poäng. Kan ändå inte hjälpa att känna avsky för att inte veta om det var menat.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 25th Hour