28 dagar senare

Originaltitel: 28 Days Later
Regissör:Danny Boyle
Utgivningsår:2002

Om 28 dagar senare:

En virusepidemi har brutit ut i England. Viruset är mycket smittsamt och gör att de som drabbas hamnar i ett permanent tillstånd av mordiskt raseri. På bara 28 dagar har hela landet smittats och ödelagts. Endast ett fåtal överlevande finns och de tvingas nu in i den hårda kampen för en ny framtid.

Titel: 28 veckor senare
Regissör: Yann Demange
År: 2008
Genre: Drama, Skräck
Dead Set

Cillian Murphy, Naomie Harris, Brendan Gleeson, Megan Burns, Christopher Eccleston, Noah Huntley, Luke Mably, Stuart McQuarrie, Ray Panthaki

Alex Garland

Thriller, Skräck, Science Fiction

28 Days Later...

Storbritannien

Recension 28 dagar senare

- poesia sätter betyg 4 och skriver:
Tänk dig att vakna upp på ett sjukhus och upptäcka att alla människor har flytt ifrån staden där du bor. På gatorna står övergivna bilar, det ekar mellan husväggarna när du ropar och allt tyder på att staden övergivits under kaos och tumult. Och du har ingen aning om varför. Cykelbudet Jim vaknar upp ur sin sömn och hamnar i denna mardröm i filmen 28 dagar senare. Ett virus har förvandlat vanliga...

Recension av 28 dagar senare - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om 28 dagar senare  (0 diskussioner)
Kommentarer om 28 dagar senare (1029 st)
Rai (Anmäl)   02:35 7/3
Helt ok film!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
En av de tråkigaste och mest intetsägande filmerna någonsin.
Jamesa (Anmäl)   29/5 2016
Minns att den var väldigt hypad när jag såg denna och att jag blev besviken. Den var ok, utan att övertyga mig. Kändes platt och oengagerande. Säkert är det så att jag kan se om den med större behållning, iom att jag håller den efter omständigheterna lågt.
Lord-Ante del2 (Anmäl)   9/9 2015
Britter, fantastiskt folkslag. De bästa! Inte gör de bara det bästa när det gäller te, men även film. Jag som älskar naturen i England är ju en riktig fantast av Engelska filmer. Men 28 dagar senare tar priset när det gäller skräck. Inte bara blandas mörkhyade människor med vithyade människor, de slåss inte bara mot zombies, utan även andra ting som vi säkert aldrig skådat, tillsammans med en vit man och mörkhyad flicka. Så om du inte är rasist, så tycker jag absolut du ska kolla på filmen, för den är riktigt bra. Den visar att vänskap inte handlar om hudfärg, utan om att hålla ihop!
Sarakin76 (Anmäl)   28/8 2015
Helhetsinntrykket holder til -4.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 28 dagar senare