28 veckor senare

Originaltitel: 28 Weeks Later
Regissör:Juan Carlos Fresnadillo
Utgivningsår:2007

Om 28 veckor senare:

Ett mystiskt virus har ödelagt England. De som inte smittats har evakuerats och hela landet ligger nu tomt. Ingen bor där längre. Allt är dött. Amerikanerna har räknat ut att även viruset har försvunnit och planerar att återpopulera Storbritannien.

Titel: 28 dagar senare
Regissör: David Slade
År: 2007
Genre: Thriller, Skräck
30 Days of Night

Robert Carlyle, Imogen Poots, Mackintosh Muggleton, Rose Byrne, Catherine McCormack, Jeremy Renner, Harold Perrineau, Idris Elba, Amanda Walker, Shahid Ahmed, Garfield Morgan, Emily Beecham

Rowan Joffe, Juan Carlos Fresnadillo, Jesús Olmo, Enrique López Lavigne

Thriller, Skräck, Science Fiction

Storbritannien

Recension 28 veckor senare

- fegdyr sätter betyg 4 och skriver:
28 veckor har gått sen viruset spreds ut och zombierna började ödelägga den engelska huvudön. Nu har de svultit ihjäl efter att ha käkat upp alla människor som fanns. En USA-ledd militärstyrka går in och sätter upp en säkerhetszon i centrala London som folk får börja återvända till. Allt är lugnt och soldaterna har svårt att ta det hela på allvar. Men snart bryter viruset ut igen, såklart, och det...

Recension av 28 veckor senare - Läs hela!

Filmnummer: 51950
Diskussioner om 28 veckor senare  (0 diskussioner)
Kommentarer om 28 veckor senare (701 st)
WillyV (Anmäl)   6/12 2016
Toppklass i Zombie-genren. Svettigt, intensivt och obehagligt. Bra cast också.
abnormal (Anmäl)   5/2 2016
Underhållande, men icke trovärdigt beteende hos yrkespersoner.
Bomkia (Anmäl)   24/5 2015
Känslan av ett helt förstört och folktomt London är som vanligt väldigt häftig och det finns några fåtal intensiva actionsekvenser. Men historien i sig känns lat och förutsägbar. 3a.
DanjelFalck (Anmäl)   8/3 2015
Hur bra som helst.
Krille80 (Anmäl)   9/12 2014
Som i "28 days later" så inleder filmen på ett övertygande sätt genom att sakta leda oss in i en historia med en hel del tänkvärt och fascinerande berättande. Såklart sabbar men denna film också genom att fylla den med splatter och gegga. Jag förstår att filmen ska ha en del av det men man kunde väl vara mer kreativa. Slutbilden räddar godkänt! 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 28 veckor senare
Se filmen