29th Street

Originaltitel: 29th Street
Regissör:George Gallo
Utgivningsår:1991

Om 29th Street:

Filmen berättar den sanna historien om den otursförföljde Frank Pesce som ändå är världens lyckligaste man. Han lyckas alltid hamna i udda situationer men vinner till slut 6 miljoner dollar på lotto.

Danny Aiello, Anthony LaPaglia, Lainie Kazan, Frank Pesce, Robert Forster, Ron Karabatsos, Rick Aiello, Vic Manni, Paul Lazar, Pete Antico, Donna Magnani, Darren Bates, Tony Sirico

George Gallo, Frank Pesce, James Franciscus

Komedi

USA, Japan
Diskussioner om 29th Street  (0 diskussioner)
Kommentarer om 29th Street (9 st)
picklessmulan (Anmäl)   13/10 2018
Sevärd film som räddas av slutet och att den är baserad på en sann historia!
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Underbar rulle! En riktig må bra-film!
frankeee (Anmäl)   10/4 2009
en aning seg men den attackerande humorn är skön. "dad~I'm talkin about movin us to a nice house in Queens and ur talkin about pickin up fuckin moonrocks!"
Paramis (Anmäl)   10/6 2007
En sk gangster feelgood film. Jag såg den när den var ny och tyckte mycket om den då. Nu kanske den har tappat lite.
Silur (Anmäl)   7/2 2007
Får en tvåa för interaktionen mellan far och son, även om jag håller med tidigare kommentarer om att slutet är överdrivet sentimentalt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 29th Street