3 Backyards

Originaltitel: 3 Backyards
Regissör:Eric Mendelsohn
Utgivningsår:2010

Om 3 Backyards:

Under en solig eftermiddag i en vit medelklassförort får vi följa tre personer: en välvillig hemmafru som erbjuder en nyligen inflyttad kändis skjuts till färjan, vilken tar en olustig vändning. En affärsman med äktenskapsproblem som irrar omkring i stan i väntan på ett försenat plan. Samt en liten flicka som stjäl mammas smycke, missar skolbussen och hamnar i laddade situationer.

Embeth Davidtz, Edie Falco, Elias Koteas, Kathryn Erbe, Rachel Resheff

Eric Mendelsohn

Drama

Three Backyards

Diskussioner om 3 Backyards  (0 diskussioner)
Kommentarer om 3 Backyards (2 st)
Hanna-Kari (Anmäl)   2/2 2011
Filmen kom mig att tänka på Trasdockan där man också, helt utan anknytning till handlingen, kastade in bilder på djur med jämna mellanrum. Men det är ok, jag tycker om djur, särskilt insekter. Av filmens tre olika berättelser är det bara en som håller, den med hemmafrun som skjutsar en skådespelerska (?) till färjan. Scenen med mannen som hamrade i snickarboden så att svetten rann var också rätt intressant.
lekke (Anmäl)   1/2 2011
Lagom meningslös episodfilm vars tre separata delar aldrig lyfter eller blir särskilt intressanta. Sedan får jag allergiska utslag av alla femtioelva lens flares som omotiverat används i tid och otid. Nä, denna saknar en hel del för att jag ska kalla den sevärd.