3 Idiots

Originaltitel: 3 Idiots
Regissör:Rajkumar Hirani
Utgivningsår:2009

Om 3 Idiots:

En bollywoodkomedi om tre studenter med väldigt olika bakgrundshistorier som delar rum på ett studentboende.

Titel: Döda poeters sällskap
Regissör: Alan Barrillaro
År: 2016
Genre: Familjefilm
Piper

Aamir Khan, Kareena Kapoor, Sharman Joshi, Madhavan, Rajeev Ravindranathan, Omi Vaidya, Ramalingam, Mona Singh, Boman Irani, Javed Jaffrey, Parikshat Sahni, Amardeep Jha

Rajkumar Hirani, Abhijit Joshi, Vidhu Vinod Chopra

Drama, Komedi, Romantik

Three Idiots

Indien
Diskussioner om 3 Idiots  (0 diskussioner)
Kommentarer om 3 Idiots (45 st)
foppa99 (Anmäl)   9/1 2018
Som alltid, I Bollywood; för mycket o fjanteri.. men fin, charmig, gullig, kul o bra
Barneyk (Anmäl)   18/5 2016
Oerhört charmig och trevlig film. På många sätt ganska banal men samtidigt ganska skarp och viktig kritik mot auktoritära strukturer i Indien. Eller inte bara där, annars också. Även kul hur uppfinningsrikedomen hyllas med riktiga lokala uppfinningar och sådär. Sen är 3 timmar lite onödigt långt, men jag var nästan aldrig rastlös. Scener där folk föder barn är aldrig bra och så inte heller här. På det stora hela en ganska stark trea!
#54 (Anmäl)   29/8 2015
Fånig och sentimental, men det är svårt att inte bli berörd.
to die for (Anmäl)   22/8 2015
Tvåan är inte stabil... men att hans skola hette Skitsal var faktiskt roligt :)
Krille80 (Anmäl)   16/1 2015
Denna Bollywood-produktion fick min tid och uppmärksamhet av anledningen att den återkommer då och då på IMDB 250-listan ett tag nu. Då det inte är varje dag man ser indisk film så tog det ett tag att komma in i filmen. Då filmen har en stor del av komedi så underlättades detta dock. Filmen är nästa 3 timmar lång vilket är rätt sanslöst men på något sätt fungerade det. Jag tyckte inte detta var stort filmskapande och på IMDB 250 hör den inte hemma men här finns stunder av underhållning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 3 Idiots