3 kvinnor

Originaltitel: 3 Women
Regissör:Robert Altman
Utgivningsår:1977

Om 3 kvinnor:

Den blyga Pinky börjar jobba på en vårdinrättning och blir mycket fäst vid Millie, den arbetskamrat som lär upp henne. Millie behöver någon att dela lägenhet med och Pinky flyttar förtjust in hos henne. Efter en olycka börjar både deras relation och de själva förändras.

Titel: Persona
År: 1968
Genre: Drama, Thriller
Svart spegel
Titel: En kammarjungfrus dagbok
Originaltitel: Le journal d'une femme de chambre
Regissör: Luis Buñuel
Originaltitel: Mamma Roma
Regissör: Pier Paolo Pasolini
År: 1962
Mamma Roma

Shelley Duvall, Sissy Spacek, Janice Rule, Robert Fortier, Ruth Nelson, John Cromwell, Sierra Pecheur

Robert Altman

Drama, Thriller, Mysterium

Three Women

Diskussioner om 3 kvinnor  (0 diskussioner)
Kommentarer om 3 kvinnor (30 st)
Tonti (Anmäl)   5/9 2017
Gillar verkligen Spacek och miljöskildringen går inte av för hackor. Själva det psykologiska spelet och identitetsgrejen däremot vete fåglarna hur intressant det är. På plussidan så är den faktiskt riktigt skojig ibland.
Albion (Anmäl)   29/4 2017
Till att börja med så är det en ganska ful film på många sätt. Musik, miljöer, stämning och personligheterna är påfrestande alltihopa. Det gör att handlingen känns tämligen ointressant även om filmen rätar upp sig mot slutet. För mig stannar detta vid en stark 2;a, dvs 2+
KimEkberg (Anmäl)   17/1 2016
vissa saker är genialiska, andra är mindre genialiska. hade önskat en annan titel också.
haajen (Anmäl)   8/6 2015
En film som dröm, förstår inte allt men känslan som filmen väcker är sällsynt och dröjer sig kvar. Gillar den och vrider och vänder på det jag sett. Stark 4:a.
Ful_fisk (Anmäl)   16/12 2014
Obehagligt drama av Robert Altman om maktbalans i arbetarklassens USA. Sissy Spacek och Shelley Duvall är lysande i huvudrollerna. Svårtolkad och mystisk med oklara avsikter, men gillar man gåtfulla filmer är detta verkligen en fascinerande film. Lite som New Hollywoods svar på Persona. Känslan påminner lite grann om början på en skräckfilm (ni vet den här obehagliga känslan som avslöjar genren innan skräcken egentligen kommit in i storyn), fast med den känslan gående genom hela filmen. Underlig, mystisk och häftig. Verkligen värd att se!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 3 kvinnor