30 silverpenningar

Originaltitel: Silver Bears
Regissör:Ivan Passer
Utgivningsår:1977

Om 30 silverpenningar:

Doc Fletcher blir beodrad av sin chef att åka till Monte Carlo för att fixa ett falskt bankkonto. På plats upptäcker han att hans "assistent" Prince di Siracusa har slösat bort allt på att investera i en silvergruva ägd av Shireen ovh Agha Firdausi. Doc sätter fart för att försöka åtevinna pengarna.

Titel: Brink's-stöten
År: 1974
Genre: Komedi
Film nr.: 19102
Den stora ba(n)kstöten

Michael Caine, Cybill Shepherd, Louis Jourdan, Stéphane Audran, David Warner, Tom Smothers, Martin Balsam, Jay Leno, Tony Mascia

Peter Stone, Paul Erdman

Komedi, Kriminalare

Spekulation i silverDe smartaste

Storbritannien, USA
Diskussioner om 30 silverpenningar  (0 diskussioner)
Kommentarer om 30 silverpenningar (2 st)
Kurganen (Anmäl)   21/1 2010
För mig är det här sann feel good-film. Det är så välgjort på alla plan. Det som gör filmen så underhållande är att den balanserar mycket skickligt mellan komik och spänning utan att tippa över åt något håll. Det är ingen komedi, ej heller action. Det är ett amalgam av båda. Michael Caine är alltid stabil och det är inget undantag. I en scen där han höjer rösten applåderar jag spontant och lyckligt som ett barn. Jag hade aldrig hört talas om den innan så jag antar att Bomkia har rätt, det är en bortglömd rulle. Tyvärr.
Bomkia (Anmäl)   7/10 2008
Lågmäld men ganska roande film. Tyvärr väldigt okänd rulle. 3a.