300: Rise of an Empire

Originaltitel: 300: Rise of an Empire
Regissör:Noam Murro
Utgivningsår:2014

Om 300: Rise of an Empire:

Den grekiske generalen Themistokles kämpar mot en invaderande armé av perser under ledning av Xerxes, som förvandlats från dödlig till en gud, och Artemisia, en hämndlysten anförare av den persiska flottan.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Clash of the Titans
Titel: Sin City: A Dame to Kill For
Originaltitel: Sin City: A Dame to Kill For
Regissör: Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Sin City: A Dame to Kill For

Sullivan Stapleton, Eva Green, Lena Headey, Hans Matheson, Callan Mulvey, David Wenham, Rodrigo Santoro, Jack O'Connell (IV), Andrew Tiernan, Igal Naor, Andrew Pleavin, Peter Mensah, Ben Turner, Ashraf Barhom, Christopher Sciueref, Jade Chynoweth

Zack Snyder, Kurt Johnstad

Drama, Action, Fantasy, Krig

Recension 300: Rise of an Empire

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
Jag älskade den första 300 så allt detta till trots så tyckte jag att 300: Rise of an Empire var en underhållande film som jag kan rekommendera till de som uppskattade originalet. Jag hade givetvis hoppats på mer, men inte förväntat mig något annat än precis det jag fick. Om det här var ett spel, skulle jag kalla det en expansion.

Recension av 300: Rise of an Empire - Läs hela!

Diskussioner om 300: Rise of an Empire  (0 diskussioner)
Kommentarer om 300: Rise of an Empire (115 st)
Hanness (Anmäl)   10:19 5/1
Pinsamt dålig, hoppas de aldrig gör något likt denna smörja igen. Den första filmen var som en lavett men denna var som en hästspark i skrevet.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Kurosawafan (Anmäl)   12/7 2017
nästan pekoral men samtidigt guilty pleasure, hmm den är ju ändå underhållande så OK då
BlueViper (Anmäl)   24/3 2017
Oj, blev superglatt överaskad av den här filmen med tanke på att den var rekommenderade 2:a och alla negativa kommentarer. Första filmen är en av mina favoritfilmer och den är perfekt på alla sätt den försöker vara bra på: mestadels "coolhet", det visuella och ljudet. Den här filmen har inte lika höga toppar såklart, är till och med snäppet sämre på det mesta och: Det är inte nytt längre. Men den är ganska cool, väldigt snygg och maffig! De som älskar ettan men hatar den här har orimliga förväntningar enligt mig. Trodde det skulle kännas mycket mer lågbudget. Med det här sagt ökade nog min uppskattning av filmen markant iom. mina låga förväntningar. Så ställ ner dem och inse att det är en (straight to DVD?) uppföljare av en regissör som inte har gjort så mycket annat (vad det verkar). Stark trea!
kryttan (Anmäl)   4/7 2016
Överraskande bra, riktigt djup och bra 3D, och ljudet är precis som 300, riktigt fläskigt. Når inte upp till 300 vad gäller skådespeleri och coola karaktärer, men bättre än jag väntat mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 300: Rise of an Empire
Se filmen