Betyg idag: 2 036 Besökare idag: 7 441

Originaltitel: 3:10 to Yuma
Regissör:James Mangold
Utgivningsår:2007

Om 3:10 till Yuma:

I Arizona i slutet av 1800-talet har den ökände och laglöse Ben Wade tillsammans med sitt hårda gäng av tjuvar och mördare förpestat livet för Southern Railroad. När Wade tillfångatas erbjuder sig en krigsveteran från inbördeskriget, Dan Evans, att överlämna honom levande till “3:10 to Yuma”, ett tåg som ska föra mördaren till sin rättegång. På vägen börjar Evans och Wade, båda från olika världar, vinna varandras respekt, men med Wades gäng efter – och faror bakom varje vägkrök – blir uppdraget snart en våldsam resa mot varje mans öde.

OBS! Icke att förväxla med filmen från 1957 med samma namn!

Titel: Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford
Regissör: John Sturges
År: 1959
Genre: Drama, Thriller, Western
Sista tåget från Gun Hill

Christian Bale, Russell Crowe, Ben Foster, Gretchen Mol, Alan Tudyk, Logan Lerman, Peter Fonda, Vinessa Shaw, Dallas Roberts, Luce Rains, Luke Wilson, Kevin Durand

Halsted Welles, Michael Brandt, Derek Haas

Drama, Action, Kriminalare, Western

Recension 3:10 till Yuma

- jotnan sätter betyg 3 och skriver:
Western är en genre som ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Den unika kulturen som nästan gränsar till fantasy, de tysta karaktärerna, moraliska dilemman och laglösheten är ingredienser som allt som oftast får det att pirra till lite extra när Western står på schemat. Så länge jag får min dos av estetiken så kan jag till och med förlåta en och annan John Wayne-film. (Där sa jag det: John Wayne...

Recension av 3:10 till Yuma - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om 3:10 till Yuma  (0 diskussioner)
Kommentarer om 3:10 till Yuma (530 st)
92axha10 (Anmäl)   04:28 14/3
Gillar originalet bättre. Crowe passar bra i rollen men jag tyckte Bale var ett udda val.
Makta (Anmäl)   22:39 5/1
Brukar inte gilla westernfilmer men denna var ganska bra!
Starkbröl (Anmäl)   16/11 2016
Inget favoritslut direkt men annars en stabil westernrulle med nerv och bra skådespel. Svettiga, skitiga, hårdkokta pöjker.
Jamesa (Anmäl)   3/10 2016
Helt ok. Bale bra som vanligt, hans grabb i filmen spelar också bra. I övrigt ganska förutsägbar och på slutet känns mycket ologiskt. Trots det ger jag en 3:a då jag är svag västerns sedan barndomen.
Donedon (Anmäl)   11/4 2016
Fina karakärer