Originaltitel: 4
Regissör:Ilja Khrzjanovskij
Utgivningsår:2005

Om 4:

Den lika provokativa som populära ryske författaren och konstnären Vladimir Sorokin har skrivit en film som är bokstavligen kluven. Några drinkare vid en nattöppen bardisk i ett ödsligt storstadslandskap där alla utger sig för att vara något annat än de verkligen är. En övergiven by någonstans på den ryska landsbygden, där märkliga kloningsexperiment tycks utspela sig. Olika världar sida vid sida, som tillsammans blir en av senare tids allra djärvaste porträtt av det schizofrena i Putins samtida Ryssland.

Jurij Laguta, Sergej Sjnurov, Irina Vovtjenko, Mariia Vovtjenko, Svetlana Vovtjenko

Vladimir Sorokin

Drama

Chetyre

Ryssland
Diskussioner om 4  (0 diskussioner)
Kommentarer om 4 (14 st)
papabobadiof (Anmäl)   4/2 2016
Gillar hur man konsekvent använder sig av ljudeffekter genom hela filmen, liksom på ett stämningsförhöjande sätt i kombination med det närgångna kameraarbetet. Helt klart en intressant filmupplevelse!
#54 (Anmäl)   14/2 2015
Absurd, på ett underhållande sätt.
Sznax (Anmäl)   2/3 2014
En något märklig men intressant inledning med tre intressanta karaktärer (speciellt Marina) som vandrar runt i det moderna Ryssland. Sen spårar filmen ur fullständigt. Gamla tanter frossar i allt möjligt, hundar åter dockor av bröd och kameran skakar runt och scener tar aldrig slut. Jisses. Betyg 2.8
Thinduke (Anmäl)   1/3 2013
Ryska gummor har sällan varit mer bedårande!
Nejj (Anmäl)   18/10 2009
Hur får man tag i den här filmen?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 4