40 Days and 40 Nights

Originaltitel: 40 Days and 40 Nights
Regissör:Michael Lehmann
Utgivningsår:2002

Om 40 Days and 40 Nights:

Josh Hartnett spelar en ung man som precis blivit lämnad av sin flickvän. Förkrossad, tröstar han sig med mängder av andra tjejer, men han kan inte glömma sin gamla kärlek. Till slut beslutar han sig att leva i celibat, iallafall i de 40 närmaste dygnen. Han ska vara totalt avhållsam vad gäller all fysisk kontakt. Det visar sig vara ett närmast omöjligt uppdrag, speciellt när alla i hans omgivning gör allt för att han ska bryta sitt löfte...

Titel: 100 Girls
Originaltitel: 100 Girls
Regissör: Michael Davis (I)
År: 2000
År: 2004
Genre: Drama, Komedi
Galen i sex
Titel: Buying the Cow
Originaltitel: Buying the Cow
Regissör: Walt Becker
År: 2002
Genre: Komedi
Buying the Cow

Josh Hartnett, Shannyn Sossamon, Paulo Costanzo, Adam Trese, Emmanuelle Vaugier, Maggie Gyllenhaal, Vinessa Shaw, Monet Mazur, Christine Chatelain, Keegan Connor Tracy, Terry Chen, Griffin Dunne, Lorin Heath, Aaron Trainor, Glenn Fitzgerald

Rob Perez

Komedi, Romantik

USA, Storbritannien, Frankrike

Recension 40 Days and 40 Nights

- cineasten89 sätter betyg 1 och skriver:
För ett par år sen när den var uppe på biograferna tänkte jag: en film om att klara sig utan sex i 40 dagar med Josh Hartnett? Hur kul kan det vara? Därför struntade jag att se den när den gick på biograferna, och det gjorde jag också när den kom på DVD. Men när den kom på TV, och det inte fanns nåt annat att kolla på, så, varför inte? Men nej, den är inte kul. Inte ens bra. Men att se Josh Hartnett...

Recension av 40 Days and 40 Nights - Läs hela!

Diskussioner om 40 Days and 40 Nights  (0 diskussioner)
Kommentarer om 40 Days and 40 Nights (404 st)
supermancover (Anmäl)   10/10 2018
Det är ju egentligen en etta, men orkidéscenen tar den till en tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Väldigt bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare. Josh Hartnett och Shannyn Sossamon gör väldigt bra ifrån sig. En av de bättre komedierna som gjordes under 00-talet. Stark 4:a.
yrkeschaufföre (Anmäl)   5/9 2015
Alldeles för äcklig och vulgär och om jag inte gillat Shannyn så mycket hade det nog varit en etta.
Tatty (Anmäl)   28/5 2015
Rolig, fjantig och lite galen film. Gillar Josh Hartnett som spelar i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 40 Days and 40 Nights