40 Year-Old Virgin

Originaltitel: The 40 Year Old Virgin
Regissör:Judd Apatow
Utgivningsår:2005

Om 40 Year-Old Virgin:

40-årige Andy Stitzer har hunnit med en hel del i livet. Han har ett välbetalt jobb, en trevlig lägenhet med en imponerande samling av action-figurer och serietidningar, schyssta kompisar och en cool inställning till livet. Det är bara på ett område som Andy inte gjort det som de flesta i hans ålder har gjort. Andy har aldrig någonsin haft sex, inte ens litegrann av misstag.
Se filmen på Plejmo

År: 1998
Genre: Komedi, Romantik
Den där Mary
Titel: The Virgin Movie
Originaltitel: The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It
Regissör: Craig Moss
Regissör: Jeff Oppenheim
År: 2005
Genre: Komedi, Romantik
Funny Valentine

Steve Carell, Catherine Keener, Paul Rudd, Romany Malco, Seth Rogen, Elizabeth Banks, Leslie Mann, Jane Lynch, Gerry Bednob, Shelley Malil, Kat Dennings, Jordy Masterson, Chelsea Smith, Jonah Hill, Erica Vittina Phillips, Mindy Kaling, Mo Collins

Judd Apatow, Steve Carell

Komedi, Romantik

Recension 40 Year-Old Virgin

- agata sätter betyg 1 och skriver:
Jaha, då var det dags för ännu en amerikansk komedi att gå upp på den svenska bioduken, och har vi anammat den amerikanska kulturen riktigt väl så kommer 40 year old virgin att bli en kassasuccé även i Sverige. Som titeln antyder handlar filmen om 40 åriga Andy som under en pokerkväll med sina arbetskamrater råkar avslöja att han fortfarande är oskuld. Innan han vet ordet av har vännerna kring det...

Recension av 40 Year-Old Virgin - Läs hela!

Diskussioner om 40 Year-Old Virgin  (0 diskussioner)
Kommentarer om 40 Year-Old Virgin (721 st)
Trangor (Anmäl)   17:29 16/7
Ok och välgjord komedi. Det jag gillar mest med filmen är huvudpersonens utveckling.
amotherscrime (Anmäl)   2/11 2017
Kom ihåg denna film som hysterisk, men såg om nu 10 år senare. Förstår verkligen inte vad jag sett i detta. Kan också bero på att jag var 15 år när den kom ut...
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Det var i den här filmen jag fick upp ögonen för Steve Carell som är en briljant komiker. Filmen var verkligen hysteriskt rolig 2005 och den håller fortfarande. Lätt topp 10 inom komedi!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Sexkomedier tenderar tyvärr väldigt ofta att bli väldigt larviga men den här filmen är faktiskt ett undantag. Den är inte ens det minsta larvig. Humorn är klockren och storyn är bra. När det gäller skådespelarnas insatser finns det inte mycket att klaga på och Steve Carell gör en av sina bästa roller.
Fläskkäft (Anmäl)   25/3 2015
Fortfarande lika rolig 10 år senare! Boys will be boys, det är lätt att känna igen sig i snacket som råder när killar umgås. Arbetskollegorna är härliga och de första 45 minuterna haglar skämten tätt, sen avtar det något. Två timmar är länge för en komedi och det hade inte gjort något om de skalat ner filmen en kvart och låtit skämten komma tätare. Carell är iaf en festlig prick och har en bra känsla för humor. Utgången är ju given men det är himla trevligt på vägen dit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 40 Year-Old Virgin