Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 4 783

Originaltitel: The 40 Year Old Virgin
Regissör:Judd Apatow
Utgivningsår:2005

Om 40 Year-Old Virgin:

40-årige Andy Stitzer har hunnit med en hel del i livet. Han har ett välbetalt jobb, en trevlig lägenhet med en imponerande samling av action-figurer och serietidningar, schyssta kompisar och en cool inställning till livet. Det är bara på ett område som Andy inte gjort det som de flesta i hans ålder har gjort. Andy har aldrig någonsin haft sex, inte ens litegrann av misstag.
Se filmen på Plejmo

Titel: På smällen
Originaltitel: Knocked Up
Regissör: Judd Apatow
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Romantik
På smällen
Titel: The Virgin Movie
Originaltitel: The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It
Regissör: Craig Moss
Regissör: Kevin Smith
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Zack and Miri Make a Porno

Steve Carell, Catherine Keener, Paul Rudd, Romany Malco, Seth Rogen, Elizabeth Banks, Leslie Mann, Jane Lynch, Gerry Bednob, Shelley Malil, Kat Dennings, Jordy Masterson, Chelsea Smith, Jonah Hill, Erica Vittina Phillips, Mindy Kaling, Mo Collins

Judd Apatow, Steve Carell

Komedi, Romantik

Recension 40 Year-Old Virgin

- The recensent sätter betyg 2 och skriver:
Filmen känns som ett halvlyckat möte mellan "Den där Mary" och någon Disney-film, för trots en hel del sköna situationer med rappa repliker så tappar filmen flytet då den samtidigt med pubertetsskämten ska skildra en allvarlig sida: Andys kärleksrelation med den jämnåriga kvinnan. Denna relation ska tydligen inte skildras för allvarligt heller så att det blir ett drama av komedin och lyckas därigenom...

Recension av 40 Year-Old Virgin - Läs hela!

Diskussioner om 40 Year-Old Virgin  (0 diskussioner)
Kommentarer om 40 Year-Old Virgin (722 st)
Brouhaha (Anmäl)   12/12 2018
Den här filmen var toppen på Jonah Hills karriär. Efter denna har det bara gått utför. :/ Eftersom Steve Carell i själva verket var 43 år i den här filmen, och inte 40 som man lätt kan ledas till att tro av titeln, kan jag inte ge filmen mer än en 3'a. Okej att en film om en 40-årig oskuld är rätt skoj, men en 43-årig? Någonstans måste man dra gränsen om vad som är okej att skämta om.
Trangor (Anmäl)   16/7 2018
Ok och välgjord komedi. Det jag gillar mest med filmen är huvudpersonens utveckling.
amotherscrime (Anmäl)   2/11 2017
Kom ihåg denna film som hysterisk, men såg om nu 10 år senare. Förstår verkligen inte vad jag sett i detta. Kan också bero på att jag var 15 år när den kom ut...
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Det var i den här filmen jag fick upp ögonen för Steve Carell som är en briljant komiker. Filmen var verkligen hysteriskt rolig 2005 och den håller fortfarande. Lätt topp 10 inom komedi!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Sexkomedier tenderar tyvärr väldigt ofta att bli väldigt larviga men den här filmen är faktiskt ett undantag. Den är inte ens det minsta larvig. Humorn är klockren och storyn är bra. När det gäller skådespelarnas insatser finns det inte mycket att klaga på och Steve Carell gör en av sina bästa roller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 40 Year-Old Virgin