4.6 Billion Years of Love

Originaltitel: 46-okunen no koi
Regissör:Takashi Miike
Utgivningsår:2006

Om 4.6 Billion Years of Love:

I en okänd framtid erkänner en pojke att han mördat en annan intern på ungdomsfängelset. Historien följer två detektiver som försöker lösa fallet och är mer en övning i stil än historieberättande.

Ryuhei Matsuda, Masanobu Ando, Kenichi Endo, Renji Ishibashi, Ryo Ishibashi, Shunsuke Kubozuka, Kiyohiko Shibukawa, Jo Kanamori

Ikki Kajiwara, Hisao Maki, Masa Nakamura

Drama, Fantasy

A Big Bang Love: Juvenile, Love of 4.6 Billion Years

Japan
Diskussioner om 4.6 Billion Years of Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om 4.6 Billion Years of Love (11 st)
The Jack (Anmäl)   18/3 2012
Bitvis är det ett ganska snyggt och intressant stilexperiment (de stiliserade miljöerna och förhören som sker i form av att frågorna skrivs på bilden är fett), men dessvärre är själva whodunnit-biten mer eller mindre helt ointressant och Miike går ofta en ganska tunn balansgång mellan att vara bra och löjlig. Så när man efter en timme börjar tröttna på experimenterandet, så känns det ganska meningslöst. Men med tanke på att det tog lite drygt en vecka för mig att komma fram till vad jag egentligen tyckte om Visitor Q, så känns det inte helt omöjligt att filmen kanske får en svag trea när jag har grubblat lite mer.
tpb (Anmäl)   3/1 2011
Skräp, Takashi Miike är synnerligen ojämn...
MilkMonkey (Anmäl)   27/8 2010
stiliserad och snygg, men inget riktigt bett i berättandet
levelfive (Anmäl)   7/12 2009
mycket välgjord och vacker film. det är den första miikefilm jag ser där jag blir helt lost i alla twists men jag kommer se den flera ggr. och då hoppas jag att allt klarnar.
Narcissa (Anmäl)   8/2 2009
Väldigt vacker och intressant, och ganska obehaglig att se. Jag visste inte att det var Takashi Miike som regisserat förrän jag sett filmen, men när jag fick reda på det kändes det ju självklart att det var han...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 4.6 Billion Years of Love