47 Ronin

Originaltitel: 47 Ronin
Regissör:Carl Rinsch
Utgivningsår:2013

Om 47 Ronin:

Kai, en utböling, går med i gänget 47 Ronin som leds av Oishi. Tillsammans söker de hämnd mot den ondskefulle härskare som dödade deras ledare och fördrev deras folk. För att återupprätta sitt hemlands heder ger sig krigarna ut på en resa med ett antal prövningar som skulle krossa vilken annan soldat som helst.

Titel: Last of the Ako Clan
Regissör: Noam Murro
År: 2014
Genre: Drama, Action, Fantasy, Krig
300: Rise of an Empire

Keanu Reeves, Tadanobu Asano, Hiroyuki Sanada, Kou Shibasaki, Cary-Hiroyuki Tagawa, Jin Akanishi, Min Tanaka, Masayoshi Haneda, Rinko Kikuchi, Hiroshi Sogabe, Takato Yonemoto, Hiroshi Yamada, Shû Nakajima, Natsuki Kunimoto

Chris Morgan, Hossein Amini

Action, Äventyr, Fantasy

Diskussioner om 47 Ronin  (0 diskussioner)
Kommentarer om 47 Ronin (56 st)
Andreas_ (Anmäl)   27/12 2018
Riktigt dålig, tipset är att undvika, detta var verkligen bortkastad tid, borde ha stängt av efter 15 min men tyvärr är jag en sådan som måste se klart en film om jag väl börjat för att kunna ge en rättvis bedömning, men detta är ett riktigt lågvatten märke i lyxig förpackning, gillar oftast Keanu Reeves och han är väl inte sämre här än i någon annan film men själva filmen är kass, handlingen är tråkig och patetisk, hade jag varit 12 år så kanske jag hade tyckt att detta var lite coolt men som vuxen, så blir allt bara väldigt dåligt och patetiskt, kanske varit bättre om det övernaturliga hade skippats och vi hade fått en mer verklighetstrogen samurajfilm, men så är tyvärr inte fallet här. Inte ens effekterna är särskilt häftiga. Betyget blir en begraven och bortglömd svag 1:a, det är så kasst att jag knappt kommer ihåg några detaljer efter några veckor, undvik är mitt heta tips.
Solidus (Anmäl)   22/8 2018
Samurajer + fantasy = godkänd kvällsunderhållning. En snygg film som inte är menad för tänkande verksamhet. 11-årsgränsen sänker tyvärr upplevelsen, då jag tror att filmen hade mått bra av blod.
Sovande_mannen (Anmäl)   16/9 2017
Nja
Rele (Anmäl)   20/7 2017
En annorlunda och bra film. Den blev spännande och bättre mot slutet. Samurajer och japaner har alltid levt annorlunda och efter andra regler än andra människor. Jag tycker att den här filmens regissör har lyckats fånga det ett bra sätt. Jag ger en stark trea.
missbaath (Anmäl)   10/9 2016
Tvåa, inte mer.