Betyg idag: 1 317 Besökare idag: 4 172

Originaltitel: Aftermath
Regissör:Elliott Lester
Utgivningsår:2017

Om Aftermath:

Viktor är en man vars hustru och barn dör i en flygolycka. Tragedin orsakades av en flygledares misstag som senare undkommer rättvisan, men Viktor kan inte släppa det och planerar att hämnas på den ansvarige.

Titel: 21 gram
Regissör: Clint Eastwood
År: 2016
Film nr.: 120394
Sully

Arnold Schwarzenegger, Scoot McNairy, Maggie Grace, Judah Nelson, Larry Sullivan, Jason McCune, Glenn Morshower, Mariana Klaveno, Martin Donovan (II), Hannah Ware, Christopher Darga, Danielle Sherrick, Kevin Zegers, Mo McRae

Javier Gullón

Drama, Thriller

Filmnummer: 121905
Diskussioner om Aftermath  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aftermath (19 st)
mammene (Anmäl)   16:15 28/6
Jag tycker nog den tog sig över till en trea för den hade ett dilemma som inte var så lätt, det var många komponenter i olycklig följd. Gillar när det inte utmålas antingen svart eller vitt, utan att det ibland kan finnas en gråzon. Sedan fanns det väl några överdrivna scener och Arnold var väl inte i bästa form, kanske lite ovant att se honom i en sån roll. Att man får fundera ett tag efter filmen visar att den lämnat avtryck.
Sture Stenhög (Anmäl)   03:51 28/6
Ett väldigt intressant scenariot som också höll mig engagerad hela vägen trots att filmen onekligen har sina brister. Det är kul att se Arnold ta sig an sådana här roller, och mestadels klarar han sig okej, men det finns en och annan scen som hade krävt en skådespelare med bredare register för att riktigt fungera. Överlag saknas också fingertoppskänsla från regissören, vissa scener känns väldigt osmidiga, vilket framför alt blir ett problem framåt slutet. Samtidigt finns det ändå en del nyanser i manuset, och filmen väcker tankar efteråt. Potential till något mycket bättre fanns således, men en svag trea är jag snäll nog att låta den komma undan med
Manko (Anmäl)   20:56 16/6
Med tanke på att Arnold knappast är känd för drama, så tycker jag allt det var godkänt. Tror inte den förändrar några liv, men känner man för nåt lite lagom tyngande så passar den bra.
badpanda1606 (Anmäl)   19:15 27/5
Gillade denna faktiskt! Gillar framförallt att Arnold börjat välja lite roller utanför sin comfort zone!
Jamesa (Anmäl)   04:04 26/5
Helt ok, men också helt standard.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aftermath