48 timmar igen

Originaltitel: Another 48 Hrs
Regissör:Walter Hill
Utgivningsår:1990

Om 48 timmar igen:

Jack har blivit avstängd från polistjänst men vill ändå med hjälp av Reggie komma åt knarkkungen Iceman. De attackeras både av knarkligan och av korrupta poliser men Jack och Reggie ger sig aldrig.

Titel: 48 timmar
Regissör: Emilio Estevez
År: 1990
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Sopåkarna

Eddie Murphy, Nick Nolte, Brion James, Tisha Campbell-Martin, Kevin Tighe, Ed O'Ross, David Anthony Marshall, Andrew Divoff, Bernie Casey, Brent Jennings, Ted Markland

John Fasano, Jeb Stuart, Larry Gross

Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller

Recension 48 timmar igen

- Bobby Peru skriver:
Den första filmen var riktigt uppfriskande med en perfekt kombination av våld och humor. Dessutom var nye stjärnskottet Eddie Murphy het efter den. Den här tråkiga uppföljaren innehåller varenda kliché man kan önska sig. Att den gjordes var nog ett skitigt trick av regissören Walter Hill och bolaget paramount att tjäna pengar på ännu en uppföljare av en film. Ja, titeln säger väl allt: 48 Timmar,...

Recension av 48 timmar igen - Läs hela!

Filmnummer: 2022
Diskussioner om 48 timmar igen  (0 diskussioner)
Kommentarer om 48 timmar igen (60 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Klassiker
Jaganatha (Anmäl)   10/4 2017
Den här filmen försökte nog slå rekord i att krossa glas i slow-motion. Alltid något! Eddie Murphy var fortfarande rätt skojig med sin rappa käft, men annars minns jag inte detta som något märkvärdigt alls. Walter Hill passerade bäst före-datum ganska precis just här.
yrkeschaufföre (Anmäl)   7/1 2017
Det märks att det gått lång tid mellan filmerna, den här är bättre men den första känns mer genuin.
kervisch (Anmäl)   8/8 2015
3 av 5. Godkänd
Fläskkäft (Anmäl)   16/6 2015
Det är sällan man ser en uppföljare som matchar originalet. 48-timmar igen är en riktigt stabil fortsättning. Det är hårt och skitigt, storstadsmiljöer med mycket ljud, sirener, sorl och dylikt. Samspelet mellan Murphy och Nolte är fortfarande riktigt bra. Vissa scener är coolt filmade och Walter Hill kan genren och ger oss en blodig actionrökare med skön humor. Jag önskar att Eddie Murphy hade fortsatt att ge oss en barnförbjuden film då och då i stil med denna men efter åttiotalet blev det snålt med sådana då han tyvärr gick över till mer familjevänliga filmer. Ska tydligen finnas en 140 minuters cut av denna rullen så vi får hoppas att det kommer en Director's cut på Bluray snart. Stark trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 48 timmar igen