5 Centimeters Per Second

Originaltitel: Byousoku 5 senchimeetoru
Regissör:Makoto Shinkai
Utgivningsår:2007

Om 5 Centimeters Per Second:

Berättad genom tre sammanhängande delar följer vi Takaki och Akari. I den första delen är de i tolvårsåldern när de skiljs åt genom Akaris föräldrars beslut att flytta till Tochigi. De skriver brev till varandra för att försöka behålla kontakten och sin relation. Efter ett år av separation ska de träffas igen, men Takaki fastnar i en snöstorm på vägen till Akari.

Titel: Voices of a Distant Star
Originaltitel: Hoshi no koe
År: 2003
Genre: Romantik, Science Fiction, Krig, Anime
Voices of a Distant Star
Titel: Children Who Chase Lost Voices from Deep Below
Originaltitel: Hoshi o Ou Kodomo
År: 2011
Genre: Drama, Äventyr, Anime
Children Who Chase Lost Voices from Deep Below
Titel: The Garden of Words
Originaltitel: Koto no ha no niwa
År: 2013
Originaltitel: Egao
År: 2003
Genre: Anime
The Smile

Kenji Mizuhashi (röst), Yoshimi Kondou (röst), Satomi Hanamura (röst), Ayaka Onoue (röst)

Makoto Shinkai

Drama, Animerad, Romantik, Anime

5 Centimeters Per Second: A Chain of Short Stories About Their Distance, 5cm Per Second

Japan
Diskussioner om 5 Centimeters Per Second  (0 diskussioner)
Kommentarer om 5 Centimeters Per Second (69 st)
Barneyk (Anmäl)   21/10 2017
Så otroligt vacker, både emotionellt och hur den är tecknad. Verkligen jättejättefin. Femman är inte jättelångt borta men den lyckas nog inte riktigt gräva sig in där ändå. Den är så banalt enkel men rak och ärlig och äkta. Jag känner så mycket och det är så fint berättat.
Luca Canali (Anmäl)   24/9 2016
vacker film men episoderna är rätt triviala. fint att det görs sån här lågmäld anime, men med den korta speltiden som varje del har till sitt förfogande så är det svårt att skapa riktigt levande och intressanta porträtt. betyg: okej+ (50/100)
Regnet (Anmäl)   5/10 2014
En 4 bara för att den var så jävla snyggt gjord. Och för mig som bott i Tokyo var miljöerna väldigt igenkänningsbara. Storyn var sådär. Lite tråkigt slut
ASSFACE (Anmäl)   27/4 2014
Börjar starkt och väldigt stämningsfullt. Vackert berättat. Dock tappar den mycket i sista delen, och slutet var ju ganska blä.
Netza (Anmäl)   31/1 2014
Väldigt fint gjord och fint berättad. Lite småförvirrande, och sen slutet? Suck. :(
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 5 Centimeters Per Second