5 X Favela

Originaltitel: 5 vezes favela agora por nos mesmos
Regissör:Wagner Novais, Manaira Carneiro, Rodrigo Felha, Cacau Amaral, Luciano Vidigal, Cadu Barcelos, Luciana Bezerra
Utgivningsår:2010

Om 5 X Favela:

Fem kortfilmer som utspelar i Rio de Janeiros ökända slum, alla regisserade av nya, unga regissörer som bor eller har bott i staden.

Marcio Vito, Silvio Guindane, Hugo Carvana, Flavio Bauraqui, Thiago Martins, Cintia Rosa, Gregório Duvivier, Samuel de Assis, Pablo Vinicius, Victor Carvalho

Drama, Komedi, Dokumentär, Kriminalare

5 X favela agora, por nos mesmos, 5 x Slum, Now by Ourselves

Brasilien
Filmnummer: 82042
Diskussioner om 5 X Favela  (0 diskussioner)
Kommentarer om 5 X Favela (2 st)
Gigi1943 (Anmäl)   16/2 2012
Stark 3:a för jag förstår att detta speglar verkligheten och då blir man illa till mods, ett par av filmerna var lite humoristiska (den om elstolpen "varde ljus" och den om småkillarna som lurade handelsmannen och stal en höna men sen lämnade tillbaka den). På något sätt var filmen förlåtande och ömsint (bortsett från gangstrarna som hade "polis" på ryggen men sköt ihjäl och brände folk som de ansåg vara deras motståndare. Oerhört stark film men kan ihte få en 4a eftersom jag inte vill se om den.
uttu (Anmäl)   14/1 2011
Stark fyra som kortfilmer sett. Men femma för det verkligen är sådär här!