50 First Dates

Originaltitel: 50 First Dates
Regissör:Peter Segal
Utgivningsår:2004

Om 50 First Dates:

Charmige Henry Roth är en riktig tjejtjusare som har svårt att binda sig. När han träffar Lucy uppstår kärlek vid första ögonkastet och hon verkar känna likadant. Då de träffas igen nästa dag har hon dock ingen aning om vem han är. Lucy har tidigare blivit skadad i en bilolycka och lider av extremt kort närminne. För att Henry ska vinna henne måste han få henne att bli kär i honom om och om igen - varje dag.

Titel: Måndag hela veckan
Genre: Drama, Romantik
Remember Sunday
Titel: Music and Lyrics
Originaltitel: Music and Lyrics
Regissör: Marc Lawrence (II)
År: 2007
Originaltitel: Blended
Regissör: Frank Coraci
År: 2014
Blended

Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider, Sean Astin, Blake Clark, Lusia Strus, Dan Aykroyd, Amy Hill, Pomaika'i Brown, Maya Rudolph, Missi Pyle, Joe Nakashima, Jonathan Loughran, Lynn Collins

George Wing

Komedi, Romantik

Fifty First Dates

Recension 50 First Dates

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Detta är historien om en man som varje dag lyckas få samma kvinna att bli kär i honom om och om igen. En romantisk amerikansk komedi som antagligen hade blivit bättre som drama. Att skämta om handikapp som hjärnskador och liknande på det här viset bevisar bara en sak… man förstår inte hur det är att leva med handikapp. Ändå har filmen en del fina drag och det känns därför som om man kommit halvvägs...

Recension av 50 First Dates - Läs hela!

Filmnummer: 19261
Diskussioner om 50 First Dates  (0 diskussioner)
Kommentarer om 50 First Dates (686 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   21/11 2018
Kul men det finns några obehagliga scener.
smichael (Anmäl)   12/4 2018
Den är faktiskt bättre än vad man först kan tro. En småsentimental historia med en ganska originell grundidé och en lite högre ambitionsnivå än de flesta andra Adam Sandler-filmer jag sett. Jag gillar egentligen inte honom men jag tycker att han oftast håller sig på en okej nivå filmen igenom.
AngelsDiary (Anmäl)   9/4 2018
Cute, fällde en tår eller två.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Tyvärr råkade jag snubbla över den här filmen! Jag som mer avskyr Adam Sandler!! Jäklar vilket trams, URK!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
sötsliskigt trams