50 Years! Of Love?

Originaltitel: 50 Years! Of Love?
Regissör:Karin Slater, Steven Bartlo
Utgivningsår:2008

Om 50 Years! Of Love?:

Är det möjligt att leva tillsammans ett helt liv? I så fall hur och vad kan man egentligen begära av varandra? De eviga frågorna ställer sig Karin och Steven som träffades i Indien, men har svårt att synkronisera sina liv. Hon älskar värmen i Sydafrika, han vill inte överge sitt Kanada, och de bestämmer sig för att försöka ta reda på hur andra par gör för att leva tillsammans. Vad händer med sexlusten om man varit gift i femtio år? Vad betyder trohet i tvåsamheten? Vad innebär det att leva med flera fruar? Och är ett långt förhållande värt det man missar: möjligheten till one night stands, nya intryck, kickar? 50 Years! Of Love? är en film fylld av frågor vi alla ställer oss, men med många människors recept för ett lyckligt liv och svar på vad kärlek kanske är.