(500) Days of Summer

Originaltitel: (500) Days of Summer
Regissör:Marc Webb
Utgivningsår:2009

Om (500) Days of Summer:

Tom, en pessimist och hopplös romantiker, blir förkrossad när hans flickvän Summer gör slut. För att förstå vad som gick fel tänker han tillbaka till olika perioder under deras 500 dagar tillsammans men slutsatsen blir inte alls den han väntat sig.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: It's Kind of a Funny Story
Regissör: Anna Boden, Ryan Fleck
År: 2010
It's Kind of a Funny Story

Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel, Geoffrey Arend, Chloë Grace Moretz, Matthew Gray Gubler, Clark Gregg, Patricia Belcher, Rachel Boston, Minka Kelly, Maile Flanagan, Richard McGonagle (röst)

Scott Neustadter, Michael H Weber

Drama, Komedi, Romantik

500 Days of Summer

Recension (500) Days of Summer

- kanzi sätter betyg 3 och skriver:
Trots att det sammantagna intrycket blir något platt och ytligt så är det en trevlig och underhållande film för stunden – en poplåt i filmform som manusförfattaren uttrycker det. En klockren biofilm för indiekids på första dejten med andra ord.

Recension av (500) Days of Summer - Läs hela!

Diskussioner om (500) Days of Summer  (0 diskussioner)
Kommentarer om (500) Days of Summer (419 st)
Jogze (Anmäl)   16/4 2018
Film bourré de clichés et de sucroit sexiste. En soppa av cliché och sexism, inget vidare.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Lumus Maxima (Anmäl)   2/8 2017
Denna var intressant, delvis är den för smörig och söt, men den berör även många viktiga aspekter gällande romans/problematik och sånt på ett bra sätt. Och jag gillar att slutet inte är så överdrivet Hollywood-perfekt som det så ofta annars är. Kanske inte den bästa filmen, men den fick mig att skratta högt när de skrek "penis" i parken (helt utan anledning) 😂. Kunde gett den en fyra, men får bli en trea, känner mig snål idag.
asasae (Anmäl)   19/5 2017
Var lite småtrist emellanåt då jag tyckte det inte hände så mycket. Men en helt okej film. Men inget man kommer minnas.
recencent96 (Anmäl)   27/11 2016
Behaglig film med kanonbra soundtrack! Bättre än dom flesta filmer i samma genre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till (500) Days of Summer
Se filmen