51st State

Originaltitel: 51st State
Regissör:Ronny Yu
Utgivningsår:2001

Om 51st State:

Elmo McElroy är en kemist som tillverkar olagliga syntetiska droger och reser till Liverpool i hopp om att finna en bra marknad för sin senaste produkt. Där planerar han göra en sista stor "deal", innan han drar sig tillbaka för gott. Men saker och ting går fel då hans brittiske guide till rave-världen i Liverpool visar sig vara en stenhård anti-amerikan.
Se filmen på Plejmo

Regissör: F Gary Gray
År: 2003
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Italian Job

Meat Loaf, Rhys Ifans, Robert Carlyle, Samuel L Jackson, Sean Pertwee, Stephen Walters, Emily Mortimer, Ricky Tomlinson, Anna Keaveney

Stel Pavlou

Komedi, Action, Kriminalare

Formula 51

Kanada, Storbritannien

Recension 51st State

- valsinger sätter betyg 2 och skriver:
Tag lite "Pulp Fiction", ha i en gnutta "Trainspotting" och tillsätt sedan en rejäl klick "Lock, Stock and Two Smoking Barrels". Kör allt i en mixer tills smeten blir jämntjock. Sila bort eventuella originaliteter och komiska höjdpunkter och VOILA! Där har du "51st State". Samuel L. Jackson spelar här Elmo McElroy, en amerikansk kemist som livnär sig på att utveckla droger. Men eftersom han börjar...

Recension av 51st State - Läs hela!

Diskussioner om 51st State  (0 diskussioner)
Kommentarer om 51st State (338 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
CinemaStrange (Anmäl)   24/11 2015
Förvånansvärt bra, kan bero på karaktärsblandningen?
alreth (Anmäl)   15/1 2015
Gav denna film en femma för många år sedan. Nu, ca 10 år senare, såg jag den igen och undrar hur i helsicke jag kunde ge den en femma! Max 3 av 5 får den denna gång...
Almgren (Anmäl)   1/1 2015
Too much bollocks and not enough dog.
Krille80 (Anmäl)   12/11 2014
Detta är en film som jag säkert hade älskat när jag var tonåring men ju äldre jag blir ju mindre lockar denna genre mig. Trots detta finns en liten del av det fortfarande kvar i mig och riktigt grov brittisk dialekt är lika ljuvligt som franskan för mig. Det är kul här och där och Robert Carlyle och Samuel S Jackson gillar jag. Inget jag ser om. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 51st State