Betyg idag: 1 378 Besökare idag: 4 958

Originaltitel: 54
Regissör:Mark Christopher
Utgivningsår:1998

Om 54:

Under de sista åren på sjuttiotalet etablerar klubben 54 sig som New Yorks hetaste inneställe. Här kan vanligt folk dansa sida vid sida med storheter som Andy Warhol, prinsessan Grace och Olivia Newton John. Det enda kravet för att bli insläppt är att man ser bra ut och har rätt attityd. Shane, en ung man från New Jersey, drömmer om berömmelse och rikedom. Han söker jobb på klubben och blir anställd p.g.a. sitt utseende. En ny värld öppnas upp för den oerfarne mannen och han presenteras för droger, pengar och sexuell hämningslöshet. Klubben fungerar som discokulturens absoluta hjärta och här är varje kväll en fest. Shane stiger snabbt i graderna och lockas allt mer av det vilda leverne som 54 och dess ägare Steve Rubell förespråkar. Tempot är högt men frågan är hur länge det ska hålla innan allt rasar samman.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Alfie
Regissör: Charles Shyer
År: 2004
Alfie

Ryan Phillippe, Salma Hayek, Neve Campbell, Mike Myers, Breckin Meyer, Sela Ward, Sherry Stringfield, Ellen Albertini Dow, Cameron Mathison, Noam Jenkins, Heather Matarazzo, Skipp Sudduth, Mark Ruffalo, Erika Alexander, Domenick Lombardozzi, Lauren Hutton

Mark Christopher

Drama

Fifty Four, Studio 54

Diskussioner om 54  (0 diskussioner)
Kommentarer om 54 (180 st)
G-man (Anmäl)   20:57 13/1
Svag 3:a, man får ändå en känsla av hur det kan ha varit på Studio 54. Karaktärerna hade gärna fått vara lite mer utmejslade. Snyggare foto, mer extravagans och mer svärta hade inte heller skadat.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/12 2016
Mike Myers är ganska rolig i en scen men som helhet är filmen bara seg och tråkig.
Tatty (Anmäl)   8/4 2016
Ganska bra film med Ryan Phillippe, Salma Hayed och Neve Campbell som gör rollerna bra. Ryan är het i filmen.
Bomkia (Anmäl)   29/11 2015
Atmosfären är vad som fungerar väl i filmen; själva manuset känns ryckigt och svävande. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 54