6 Days

Originaltitel: 6 Days
Regissör:Toa Fraser
Utgivningsår:2017

Om 6 Days:

I april 1980 vid iranska ambassaden i London stormar beväpnade män in och tar alla som gisslan. Under 6 dagar bedrivs förhandlingar tills man beslutar att skicka in en grupp specialtränade soldater i en räd som världen inte upplevt tidigare.

Jamie Bell, Mark Strong, Abbie Cornish, Martin Shaw, Tim Pigott-Smith, Ben Turner, Emun Elliott, Aymen Hamdouchi, Robert Portal, Colin Garlick, Andrew Grainger, Martin Hancock, Colin Moy, Toby Leach, Xavier Horan, Te Kohe Tuhaka, Tim Downie

Glenn Standring

Drama, Action, Thriller

Nya Zeeland, Storbritannien
Diskussioner om 6 Days  (0 diskussioner)
Kommentarer om 6 Days (11 st)
Palle Puck (Anmäl)   3/11 2018
Välgjord och trovärdig!
Supernaut (Anmäl)   23/3 2018
Givet för den SAS-intresserade. Fenomenal attention to detail i återskapandet och tajt spänning. Nog en trea för den som inte är MÖP.
Christofer (Anmäl)   16/3 2018
Dög för stunden men inget man kommer minnas om ett halvår.
kexchokladet (Anmäl)   25/1 2018
Alltid intressant med nutidshistoria och storyn är intressant men de kunde gjort en så mycket bättre film.
Robkiller (Anmäl)   11/1 2018
Drama på iranska ambassaden i London 1980. Verklighetsbaserat, men ändå så blir det aldrig värst intressant. Uppbyggnaden blir mer som en lågbudget dramatiserad dokumentär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 6 Days