6 desperados

Originaltitel: Los Desesperados
Regissör:Julio Buchs
Utgivningsår:1969

Om 6 desperados:

John Warner, en ung cowboy, blir efter en olycklig kärleksaffär med Don Pedros dotter Rosa först en desertör från armén och sedan bankrånare. Han och hans kamrater terroriserar den lilla staden Los Sedars där Don Pedro bor. En dag ställs allt på sin spets och John får en chans att hämnas på sin dödsfiende Don Pedro.

Ernest Borgnine, George Hilton, Annabella Incontrera, Alberto de Mendoza, Leo Anchóriz, Antonio Pica, Mary Paz Pondal

Julio Buchs, Federico De Urrutia, Ugo Guerra, José Luis Martínez Mollá

Western

Revansch, A Bullet for Sandoval

Italien, Spanien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om 6 desperados  (0 diskussioner)
Kommentarer om 6 desperados (5 st)
Gordyal (Anmäl)   28/11 2017
En i det närmaste hopplös SW. Manus, regi och klippning är under all kritik, så det hela blir nästan lika rörigt som en spansk rysare från tidigt 70-tal. Fast med tanke på de sista suveräna tio minuterna så är filmen ändå sevärd, trots att den är kass. (4+/15)
FabianBom (Anmäl)   10/11 2016
som andra säger ojämn western som svajar, en del bra klassisk pang pang, men manuset e ej det bästa sw
Sugi (Anmäl)   5/7 2007
ojämn, vissa stunder väldigt bra andra lite sämre. Mycket bra musik
Behemoth (Anmäl)   6/9 2006
Lucio Fulci var faktiskt co-director i den här rullen.
Diamond Willie (Anmäl)   20/3 2005
Cool spaghetti western med en stor dos hat. George Hilton blir tvungen att ta hand om sin nyfödde son efter att hustrun dött vid födseln. Sonen överlever inte länge då man nekar George Hilton hjälp sen blir det hämnd dags. Bra soundtrack och innehåller den enda scen jag sett när någon dränks i mjölk.