6 points

Originaltitel: 6 points
Regissör:Anette Winblad
Utgivningsår:2004

Om 6 points:

Tre 20-åriga småstadstjejer är bästa vänner. De har just tagit steget in i vuxenvärlden och tvingas till svåra val som påverkar deras framtid och som sätter spår i deras vänskap.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Deception
Regissör: Richard Roy
Genre: Drama, Romantik, Mysterium
Förförerskan

Erica Carlson, Sanna Carlstedt, Johanna Granström, Niklas Engdahl, Ulf Nyberg, Sverrir Gudnason, Göran Forsmark, Annmari Kastrup

Emma Knowles, Sara Nasiell

Drama

Sverige

Recension 6 points

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Filmens titel syftar på den poängskala man lever efter hos viktväktarna och det är den skalan dessa tre 20- någonting väninnor försöker att leva upp till. Som om inte kärlekstrubbel och alkoholproblem vore nog? Det här är alltså ytterligare en i raden av svenska filmer som försöker skildra dagens ungdom och dess problem. ” 6 Points” gör det ur tre kvinnliga perspektiv och även om resultatet är ganska...

Recension av 6 points - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om 6 points  (0 diskussioner)
Kommentarer om 6 points (112 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/10 2016
Har bara sett den en enda gång och det var för över 10 år sen nu. Men jag minns den fortfarande och jag minns den som väldigt bra.
KyLLo (Anmäl)   27/9 2013
En film om unga kvinnor i modern tid. En skapligt fängslande film i ganska högt tempo. Och sett till genren och att den är svensk så tycker jag att den imponerar. Skådespelarna är bättre än väntat. Titeln syftar förstås på både sex och bantningspoäng. Men det är inte en film om bantning, utan den ger snarare en känga till bantningskurser. Räcker inte riktigt till en trea, men en stark tvåa.
Gigi1943 (Anmäl)   31/5 2013
Jösses flickor - så OINTRESSANT denna var (kul att Filmtipset trodde att jag skulle ge en ETTA och den är inte värd ett vitten mer. Varför såg jag den?, jo, var nyfiken på vad titeln syftade på (ha, ha, bantningpoång - suck! - de behövde minsann inte banta, snarare tvärtom så taniga som speciellt den röda var). Dåliga skådespelare, pinsamt att tjejerna är en blondin, en brunett och en rödhårig! Kan det bli mer ointressant när de dessutom är inblandade i så mycket vardagligt (?) som otrohet med väninna, karlgalen tjej och ohejdat superi på barer. Hoppas verkligen inte att detta är signifikativt för våra unga tjejer på väg in i vuxemlivet. Dålig regi.
Tenchi (Anmäl)   9/12 2011
Vidrigt uselt. Blev tvingad att titta på denna smörja, jag antar att denna filmen används av SÄPO för att tortera fångar.
Cupiduriel (Anmäl)   15/3 2011
Deprimerande skit..