6 Years

Originaltitel: 6 Years
Regissör:Hannah Fidell
Utgivningsår:2015

Om 6 Years:

Melanie Clark och Dan Mercer är ett ungt par som har varit tillsammans sedan high school, men när de närmar sig collegeexamen snubblar de in på en väg som hotar deras framtid ihop.
Se filmen på Netflix

Taissa Farmiga, Ben Rosenfield, Lindsay Burdge, Joshua Leonard, Jennifer Lafleur, Peter Vack, Dana Wheeler-Nicholson, Molly McMichael, Jason Newman, Alysia Lucas, Dillon Cavitt, Elizabeth Lestina, Nichole Worrell

Hannah Fidell

Drama

Diskussioner om 6 Years  (0 diskussioner)
Kommentarer om 6 Years (3 st)
annchen81 (Anmäl)   9/3 2017
Svårbedömt. Å ena sidan är skådespeleriet överlag väldigt bra och handlingen känns trovärdig, men det är som ett brottstycke av en helhet man inte får se och därför blir handlingen liksom tvärt avbruten. Idag får den en fyra, en annan dag hade den lika gärna kunnat få en tvåa. Jag känner inte av syftet med filmen och det stör mig efteråt. Samtidigt som det också är uppfriskande.
dafreakish (Anmäl)   14/1 2017
Farmiga och Rosenfield spelar ett charmigt par med bra kemi i denna, för korta, film med oundvikligt slut. Redan tidigt syns tendenserna som med tiden utvecklas till en självklarhet. Men det är förhållandevis välskrivet och känns väldigt äkta om två unga människor som fortfarande i mångt och mycket är barn på resa in i vuxenlivet, där valen man gör plötsligt får klara konsekvenser som man också måste stå för. Jag vacklade mellan en tvåa och trea men framför allt Farmiga spelar med sådan övertygelse att det ändå blir det positiva betyget.
Kajanus (Anmäl)   23/9 2015
Denna Duplass-produktion följer deras mall med lupp, men saknar den edge som de brukar ha som ledsagare. Taissa och Ben har ett fint samspel, men karaktärerna är lite väl endimensionella och dumdristiga för att få mitt intresse.