7 dagar i maj

Originaltitel: Seven Days in May
Regissör:John Frankenheimer
Utgivningsår:1964

Om 7 dagar i maj:

Generalen James Scott tycker att president Lyman är för ödmjuk mot Amerikas fiender. Scott planerar ett militärt övertagande av USA. Det kommer fram till presidenten - men det gäller att få fram bevis mot Scott och den enda som kan ge det är Scotts bäste vän överste Casey.

Titel: Bombsäkert
Originaltitel: Prince of the City
År: 1981
Genre: Drama, Kriminalare
Prince of the City

Burt Lancaster, Kirk Douglas, Fredric March, Ava Gardner, Edmond O'Brien, Martin Balsam, Andrew Duggan, Hugh Marlowe, Whit Bissell, Helen Kleeb, George Macready, Richard Anderson, Bart Burns

Rod Serling

Drama, Romantik, Thriller

Diskussioner om 7 dagar i maj  (0 diskussioner)
Kommentarer om 7 dagar i maj (30 st)
Astrojacob (Anmäl)   14/2 2018
VILKEN CASTING! Politisk thriller när den är som bäst med manus av Rod Serling, herreduminje. Stark Fyra. Underligt få Oscarsnomineringar.
Gigi1943 (Anmäl)   29/5 2013
Om det inte varit för Kirk och Burt så skulle jag aldrig orkat se hela denna film, prat prat prat, nä den var urtråkig!
den_fonk (Anmäl)   8/4 2013
Inte speciellt engagerande, men visst funkar den.
Laszlo Kovacs (Anmäl)   21/2 2013
Fredsfördraget luktade lite Cornelis Vreeswijk men i övrigt var ju filmen otroligt bra. Det svartvita fotot var genialt, personregin superb och Ava Gardner anno 1964 - vilken milf!
sirkurt (Anmäl)   19/2 2013
En bra och välgjord film med mycket bra skådespeleri, jag hade däremot svårt att riktigt engagera mig i handling och karaktärer därför en stark 3:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 7 dagar i maj