7 fredlösa män

Originaltitel: El Precio de un hombre
Regissör:Eugenio Martín
Utgivningsår:1966

Om 7 fredlösa män:

Prisjägaren Luke Chilson jagar banditen José Gomez till staden där José växte upp. Ingen i staden vill inse att José förändrats till en kallblodig mördare.

Tomas Milian, Richard Wyler, Mario Brega, Halina Zalewska, Hugo Blanco, Luis Barboo, Manuel Zarzo

Marvin H Albert, José Gutiérrez Maesso, Eugenio Martín, Don Prindle

Western

The Bounty Killer, The Price of a Man, The Ugly Ones

Spanien, Italien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om 7 fredlösa män  (0 diskussioner)
Kommentarer om 7 fredlösa män (8 st)
Gordyal (Anmäl)   25/9 2017
Ascoolt koncept i hård men tämligen meningslös SW. (7/15)
Luca Canali (Anmäl)   3/12 2016
en blixt från klar himmel! eugenio martin är väl något av en klåpare? men inte här iallafall! alla bitarna faller snyggt på plats i det här filmbygget. ciprianis score, milians westerndebut, den lättsamma, men inte utan kvaliteter, berättelsen om den isolerade "byn" som får besök av sin outlaw-hjälte och prisjägaren som jagar honom är alla starka kort som gör den här spanska spaggen till en verklig överraskning. betyg: mycket bra (72/100).
Mikka (Anmäl)   22/8 2012
Miljöerna är riktigt fina men storyn ganska tråkig och intetsägande. Är man ett fan av westernfilmer tycker man dock säkert mycket om den här.
tpb (Anmäl)   19/9 2011
Jaaa!
dudson (Anmäl)   13/6 2010
RiktigT Bra!! Sen jämmt Skoj att se Thomas- Milian som Onding...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 7 fredlösa män