Betyg idag: 1 025 Besökare idag: 4 680

Originaltitel: 7 miljonärer
Regissör:Michael Hjorth
Utgivningsår:2006

Om 7 miljonärer:

Bland blommande äppelträd och surrande humlor är bröllopsförberedelserna i full gång på Himlabackens herrgård. Måns Lundin, stormrik arvtagare till herrgården, ska gifta sig med den minst lika rika Judith Fahlén, ägare till ett av Europas största hotellimperium. Allt är dock inte riktigt så idylliskt som det verkar. Både inbjudna och oanmälda gäster smider planer på hur de ska komma åt bröllopsparets miljoner. Oväntade vändningar och gamla hemligheter avlöser varandra i ett hisnande tempo där i stort sett alla har lyckats lura alla innan solen gått ned.

Titel: Gangster
Originaltitel: Around the World in 80 Days
Regissör: Frank Coraci
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr
Jorden runt på 80 dagar

Suzanne Reuter, Loa Falkman, Peter Andersson, Sanna Bråding, Fares Fares, Tomas Tivemark, Reine Brynolfsson, Ann-Sofie Rase, Jouko Ahola

Michael Hjorth, Tomas Tivemark

Komedi

7 Millionaires

Sverige, Finland

Recension 7 miljonärer

- westost sätter betyg 1 och skriver:
Överväger du att se den här filmen? Då måste jag i egenskap av recensent dela med mig av mina bästa knep för att överleva filmer av det här slaget: 1. Bit dig i fingret, ju mer plågsamt det som händer på vita duken är, ju hårdare måste du bita. 2. Försök somna, det är en relativt tyst film. 3. Grubbla på vad du åt till lunch i förrgår eller vad din grannes katt hette nu igen... Tyvärr så...

Recension av 7 miljonärer - Läs hela!

Diskussioner om 7 miljonärer  (0 diskussioner)
Kommentarer om 7 miljonärer (203 st)
picklessmulan (Anmäl)   12:55 7/1
Nja Sådär. Lite rörig och en hel del usla skådespelarinsatser.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
löjlig film
andmoreagain (Anmäl)   7/4 2017
En av 2006 års mest märkliga filmer. Stark tvåa.
KyLLo (Anmäl)   3/2 2014
Ett uselt försök till svensk actionkomedi. Filmen är totalt ointressant. Känns som att man försökt skapa en blandning mellan Gangster (kriminalitet), Att stjäla en tjuv (stöld och humor) och Blondie (lyx och familjeband). Reine Brynolfsson får godkänt, men övriga skådespelare är dåliga eller underpresterar. Allra sämst är Fares som överspelar något fruktansvärt och Bråding som är allmänt usel. Skämskudde fram.
yrkeschaufföre (Anmäl)   13/8 2012
Bra skådisar och ett okej manus får mig att ge en svag trea, kunde naturligtvis varit sååå mycket bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 7 miljonärer