7 tappra män

Originaltitel: Shenandoah
Regissör:Andrew V McLaglen
Utgivningsår:1965

Om 7 tappra män:

Året är 1863 och jordbrukaren Charles Anderson i Shenandoah, Virginia, vägrar ta ställning i det pågående inbördeskriget.

Titel: Duellen i Cheyenne
Regissör: Andrew V McLaglen
År: 1966
Genre: Drama, Action, Romantik, Western
Rancho river

James Stewart, Katharine Ross, Patrick Wayne, Rosemary Forsyth, Doug McClure, Glenn Corbett, Phillip Alford, George Kennedy

James Lee Barrett

Drama, Western, Krig

Diskussioner om 7 tappra män  (0 diskussioner)
Kommentarer om 7 tappra män (8 st)
foppa99 (Anmäl)   22/12 2014
följer inte gängse mall riktigt: e som en hybrid mellan western- o inbördeskrigs-film.
Mexikanen (Anmäl)   19/11 2010
En härlig film om det Amerikanska inbördeskriget. Den skildrar kriget ur en annorlunda synvinkel med en blandning av gott och ont, allvar och skratt. Lämnar mig berörd och fundersam.
bubblo (Anmäl)   2/1 2010
James Stewart i den typ av roll jag gillar honom som bäst - han får här verkligen utlopp för sin pateterade godhjärtade tjurigheter och den där glimten-i-ögat-kärvhetren som är så typisk för honom. Berättelsen är spännande och engagerar och lyckas undvika de fallgropar jag var rädd för - det händer en del hemskheter, och blir inte fullt så illrättalagt som jag befarade.
Sture Stenhög (Anmäl)   18/9 2009
Jag börjar undra om James Stewart överhuvudtaget har gjort nån dålig film. Här är han som vanligt väldigt bra i en välgjord och intressant western. Temat kring hur kriget påverkar den vanliga människan fungerar väldigt bra. Detsamma kan sägas om Stewarts småtjuriga familjefader som gör allt för att hålla sin familj utanför kriget. En del scener blir dock lite väl sentimentala, men Stewarts insats och det faktum att jag gillar genren väger ändå över. Så efter viss tvekan blir det en svag fyra
neo_lord (Anmäl)   9/6 2009
Av de James Stewart Westerns jag har sett den senaste tiden så är det här den svagaste av dem. Lågt tempo och långa stunder ganska ointressant och rätt tama insatser av skådespelarna, enda undantaget är Stewart själv som är helt ok.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 7 tappra män