7 Years

Originaltitel: Sept ans
Regissör:Jean-Pascal Hattu
Utgivningsår:2006

Om 7 Years:

Intrikat kärlekstriangel bildas när Maite besöker sin man Vincent i fängelset men förälskar sig i fängelsevakten Jean. När deras förhållande fördjupas börjar Jean av någon anledning att spela in delar av deras möten på band. Hans motiv är okända men Maite känenr sig mer och mer sliten mellan sina två män.

Valérie Donzelli, Pablo de la Torre, Nadia Kaci, Bruno Todeschini, Cyril Troley

Jean-Pascal Hattu, Gilles Taurant, Guillaume Daporta

Drama

Frankrike
Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om 7 Years  (0 diskussioner)
Kommentarer om 7 Years (4 st)
IanCurtisRIP (Anmäl)   21/11 2006
Väldigt väldigt "fransk" med cigaretter, utnyttjade kvinnor och örfilar som delas ut av män det är synd om.
erikaerika (Anmäl)   20/11 2006
tycker om att man aldrig får veta varför han sitter inne. jag gillar att det inte händer så mycket
Förenäs (Anmäl)   18/11 2006
Tyvärr blir man aldrig riktigt engagerad i karaktärerna, de repetetiva scenerna blir snarare tråkiga än något annat.
womps (Anmäl)   7/11 2006
Halvintressant, men det känns aldrig som att man kommer nära karaktärerna och det blir mest tråkigt och oengagerande i längden. Lite mer musik hade inte heller suttit fel.