8-Ball

Originaltitel: 8-Pallo
Regissör:Aku Louhimies
Utgivningsår:2013

Om 8-Ball:

Pike har just kommit ut från fängelset och försöker på skakiga ben skapa ett nytt liv för sig och sin lilla dotter, när hennes karismatiske ex-kille dyker upp. Två poliser som håller ögonen på Pike måste anstränga sig för att hålla professionell distans.

Jessica Grabowsky, Eero Aho, Pirkka-Pekka Petelius, Mikko Leppilampi, Jakob Öhrman, Rosa Salomaa, Manna Jäntti, Max Ovaska, Mikko Kouki, Lenna Kuurmaa, Johanna Af Schulten, Kristo Salminen, Angelina Iikkanen

Jari Rantala

Drama, Kriminalare

Finland
Diskussioner om 8-Ball  (0 diskussioner)
Kommentarer om 8-Ball (3 st)
Medlock (Anmäl)   24/12 2014
Naked Harbour och Fruset Land är båda utmärkta. Här lyckas Aku Louhimies dessvärre inte alls lika bra. Handlingen borde beröra, men regissören slår på stora trumman och det blir lite för mycket av allt.
Snah (Anmäl)   13/11 2013
Mycket initierad socialrealism som får det att rycka till i den visualkulturella tarmen. Finskan är inget som stör, utan bygger snarare på realismen. Är du verkligen säker på att detta är en filmgenre du gillar, Borrman? ;)
Borrman (Anmäl)   26/9 2013
Va fan? Hur jävla deprimerad ska man bli??? Finska är ju inte heller det gulligaste språket i världen. Besch!