8 Mile

Originaltitel: 8 Mile
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2002

Om 8 Mile:

Jimmy Smith Jr är en arg, frustrerad ung man som bor med sin mor och lillasyster i ett fattigt område i Detroit. Nätterna spenderar han och hans vänner på Detroits hip-hopklubbar och drömmen är att en dag få ett kontrakt med ett stort skivbolag.
Se filmen på Plejmo

Titel: Hustle & Flow
Originaltitel: Hustle & Flow
Regissör: Craig Brewer
Originaltitel: Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother
Regissör: Billy Corben
År: 2008
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother

Eminem, Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Evan Jones (I), Omar Benson Miller, De'Angelo Wilson, Eugene Byrd, Taryn Manning, Michael Shannon, Chloe Greenfield, Anthony Mackie, Malik Barnhardt

Scott Silver

Drama

USA, Tyskland

Recension 8 Mile

- anonym skriver:
8 mile blev Eminems efterlängtade filmdebut och den blev hatad och älskad. Den skildrar hans egna liv väldigt bra och den är så personlig att man kan tro att Eminem är den som regisserat och står bakom allt. Men han har "bara" huvudrollen där han spelar Jimmy som lever ett hårt liv i den mörka delen av Detroit. Eminems mamma spelas av Kim Basinger som gör ett mycket bra jobb. Men i verkligheten...

Recension av 8 Mile - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om 8 Mile  (0 diskussioner)
Kommentarer om 8 Mile (788 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:54 13/4
Storymässigt är det ett koncept som man sett många gånger förr, vilket oxå gör hela filmen väldigt förutsägbar. Skådespeleriet är kanske inte alltid on point men det är ändå trovärdigt och slutet är bra men som sagt inte förvånande.
norenorama (Anmäl)   18:40 31/3
Trodde det skulle vara en totalt annorlunda film än denna, visste inte att det skulle vara en typ biografi, lite trist.
Roswall (Anmäl)   15/11 2018
Sänker efter omtitt. Kanske borde ner ännu längre. Vissa scener var direkt pinsamma sett till skådespeleri och regi. Berättelser är rätt ranglig den också och den omotiverat långa sexscenen är trött.
dudson (Anmäl)   11/10 2018
Kändes rätt nyskapande o fräcch. Men man borde sett den för 16år sedan. Då inte den åldrats allt för väl. Hatar verkligen rapp & djungel trummor. Men klart så äger Eminen resten av rap slöddren. Cred åt det!
Bomkia (Anmäl)   1/1 2018
Eminem är en riktigt ok skådespelare och filmen är ju verkligen hans historia. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 8 Mile