8 Mile

Originaltitel: 8 Mile
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2002

Om 8 Mile:

Jimmy Smith Jr är en arg, frustrerad ung man som bor med sin mor och lillasyster i ett fattigt område i Detroit. Nätterna spenderar han och hans vänner på Detroits hip-hopklubbar och drömmen är att en dag få ett kontrakt med ett stort skivbolag.
Se filmen på Plejmo

Titel: Hustle & Flow
Originaltitel: Hustle & Flow
Regissör: Craig Brewer
Originaltitel: Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother
Regissör: Billy Corben
År: 2008
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother

Eminem, Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Evan Jones (I), Omar Benson Miller, De'Angelo Wilson, Eugene Byrd, Taryn Manning, Michael Shannon, Chloe Greenfield, Anthony Mackie, Malik Barnhardt

Scott Silver

Drama

USA, Tyskland

Recension 8 Mile

- goran skriver:
"White trash"-kille boende i alkismorsans husvagn vill ta sig ur eländet med hjälp av sin rappa rap. Detroits baksidor skildras närmast dokumentärt till ett suggestivt soundtrack. Igenspikade fönster på husruiner, nedlagda bensinmackar, det ser ut som efter tredje världskriget. Vi får en dos kamratskap med gänget, en dos sex med nya flickvännen och en dos våld när huvudpersonen ryker ihop med...

Recension av 8 Mile - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om 8 Mile  (0 diskussioner)
Kommentarer om 8 Mile (786 st)
Roswall (Anmäl)   15/11 2018
Sänker efter omtitt. Kanske borde ner ännu längre. Vissa scener var direkt pinsamma sett till skådespeleri och regi. Berättelser är rätt ranglig den också och den omotiverat långa sexscenen är trött.
dudson (Anmäl)   11/10 2018
Kändes rätt nyskapande o fräcch. Men man borde sett den för 16år sedan. Då inte den åldrats allt för väl. Hatar verkligen rapp & djungel trummor. Men klart så äger Eminen resten av rap slöddren. Cred åt det!
Bomkia (Anmäl)   1/1 2018
Eminem är en riktigt ok skådespelare och filmen är ju verkligen hans historia. 3+
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
En B-Historia med mängder av klichéer men utfört på ett överraskande sansat sätt. Det här går att se utan att vara rap fan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 8 Mile