8 Mile

Originaltitel: 8 Mile
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2002

Om 8 Mile:

Jimmy Smith Jr är en arg, frustrerad ung man som bor med sin mor och lillasyster i ett fattigt område i Detroit. Nätterna spenderar han och hans vänner på Detroits hip-hopklubbar och drömmen är att en dag få ett kontrakt med ett stort skivbolag.
Se filmen på Plejmo

Titel: Hustle & Flow
Originaltitel: Hustle & Flow
Regissör: Craig Brewer
Originaltitel: Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother
Regissör: Billy Corben
År: 2008
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother

Eminem, Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Evan Jones (I), Omar Benson Miller, De'Angelo Wilson, Eugene Byrd, Taryn Manning, Michael Shannon, Chloe Greenfield, Anthony Mackie, Malik Barnhardt

Scott Silver

Drama

USA, Tyskland

Recension 8 Mile

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
Innan jag ens sett den, trodde jag absolut inte att det skulle vara värd att ses. Eminem som skådespelare? Men hallå! Jag hade fullständigt fel. Och det var tur det, för jag beslöt mig en dag att ändå se filmen. Om jag inte hade gjort det trots att alla sade den var bra, skulle jag nog vara skeptisk än idag. Men som tur var, gjorde jag inte det misstaget. Det är sorglig på nåt sätt, om hur hett...

Recension av 8 Mile - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om 8 Mile  (0 diskussioner)
Kommentarer om 8 Mile (788 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:54 13/4
Storymässigt är det ett koncept som man sett många gånger förr, vilket oxå gör hela filmen väldigt förutsägbar. Skådespeleriet är kanske inte alltid on point men det är ändå trovärdigt och slutet är bra men som sagt inte förvånande.
norenorama (Anmäl)   18:40 31/3
Trodde det skulle vara en totalt annorlunda film än denna, visste inte att det skulle vara en typ biografi, lite trist.
Roswall (Anmäl)   15/11 2018
Sänker efter omtitt. Kanske borde ner ännu längre. Vissa scener var direkt pinsamma sett till skådespeleri och regi. Berättelser är rätt ranglig den också och den omotiverat långa sexscenen är trött.
dudson (Anmäl)   11/10 2018
Kändes rätt nyskapande o fräcch. Men man borde sett den för 16år sedan. Då inte den åldrats allt för väl. Hatar verkligen rapp & djungel trummor. Men klart så äger Eminen resten av rap slöddren. Cred åt det!
Bomkia (Anmäl)   1/1 2018
Eminem är en riktigt ok skådespelare och filmen är ju verkligen hans historia. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 8 Mile