8 Mile

Originaltitel: 8 Mile
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2002

Om 8 Mile:

Jimmy Smith Jr är en arg, frustrerad ung man som bor med sin mor och lillasyster i ett fattigt område i Detroit. Nätterna spenderar han och hans vänner på Detroits hip-hopklubbar och drömmen är att en dag få ett kontrakt med ett stort skivbolag.
Se filmen på Plejmo

Titel: Hustle & Flow
Originaltitel: Hustle & Flow
Regissör: Craig Brewer
Originaltitel: Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother
Regissör: Billy Corben
År: 2008
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother

Eminem, Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Evan Jones (I), Omar Benson Miller, De'Angelo Wilson, Eugene Byrd, Taryn Manning, Michael Shannon, Chloe Greenfield, Anthony Mackie, Malik Barnhardt

Scott Silver

Drama

USA, Tyskland

Recension 8 Mile

- anonym skriver:
8 mile blev Eminems efterlängtade filmdebut och den blev hatad och älskad. Den skildrar hans egna liv väldigt bra och den är så personlig att man kan tro att Eminem är den som regisserat och står bakom allt. Men han har "bara" huvudrollen där han spelar Jimmy som lever ett hårt liv i den mörka delen av Detroit. Eminems mamma spelas av Kim Basinger som gör ett mycket bra jobb. Men i verkligheten...

Recension av 8 Mile - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om 8 Mile  (0 diskussioner)
Kommentarer om 8 Mile (785 st)
dudson (Anmäl)   11:20 11/10
Kändes rätt nyskapande o fräcch. Men man borde sett den för 16år sedan. Då inte den åldrats allt för väl. Hatar verkligen rapp & djungel trummor. Men klart så äger Eminen resten av rap slöddren. Cred åt det!
Bomkia (Anmäl)   21:54 1/1
Eminem är en riktigt ok skådespelare och filmen är ju verkligen hans historia. 3+
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
En B-Historia med mängder av klichéer men utfört på ett överraskande sansat sätt. Det här går att se utan att vara rap fan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Bra, men inte jättebra.