88 minutes

Originaltitel: 88 minutes
Regissör:Jon Avnet
Utgivningsår:2007

Om 88 minutes:

En universitetsprofessor som jobbar åt FBI som kriminalteknisk psykiatriker får ett dödshot som säger att han ska dö inom 88 minuter. Han måste nu söka upp vem som ligger bakom hotet och kommer i kontakt med tre personer; en problematisk student, en före detta flickvän och en seriemördare som sitter i dödscell.
Se filmen på Plejmo

Regissör: D J Caruso
År: 2004
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Taking Lives

Al Pacino, Alicia Witt, Amy Brenneman, Leelee Sobieski, Deborah Kara Unger, William Forsythe, Neal McDonough, Stephen Moyer, Michael Eklund, Michal Yannai, Brendan Fletcher, Kaj-Erik Eriksen, Ben McKenzie

Gary Scott Thompson

Drama, Kriminalare, Thriller

Tyskland, USA, Kanada
Diskussioner om 88 minutes  (0 diskussioner)
Kommentarer om 88 minutes (176 st)
Bumbi78 (Anmäl)   18/9 2018
Al Pacino är Al Pacino även om han knappast kommer bli ihågkommen för den här insatsen. Generellt slö thriller som trots en rätt simpel story lyckas bli aningens för rörig. Kanske berodde det på alla kvinnor den gamle bocken frotterar sig med här och som tar för mycket fokus. Knappt godkänd, men passerar en måndagskväll.
Raimo_1985 (Anmäl)   27/12 2017
Lite fånig och ganska rörig men filmen är inte dålig, den får en svag trea av mig, för den är gaaaanska bra. Al Pacino är en stor behållning, som så ofta. Han är helt obegriplig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Den här filmen är ju faktiskt ganska bra.
Tatty (Anmäl)   25/3 2016
Ganska bra och spännande film. Al Pacino gör rollen bra.
jskogh (Anmäl)   20/7 2015
Kändes som ett lite längre Criminal Minds avsnitt, och den skiten är ju rätt trevlig att se på så helt klart en godkänd film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 88 minutes