Invasionen av Danmark

Originaltitel: 9. april
Regissör:Roni Ezra
Utgivningsår:2015

Om Invasionen av Danmark:

Tidigt på morgonen den 9 april 1940 larmas den danska armén. 40 000 tyska soldater har passerat gränsen och Danmark är i krig mot Europas starkaste armé.

Titel: Flamman & Citronen
Originaltitel: Flammen & Citronen
Regissör: Ole Christian Madsen
År: 2008
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Krig
Flamman & Citronen

Lars Mikkelsen, Pilou Asbæk, Gustav Dyekjær Giese, Sebastian Bull Sarning, Michael Brostrup, Joachim Fjelstrup, Morten Hauch-Fausbøll, Mikkel Bentzen, Ari Alexander, Elliott Crosset Hove, Mathias Lundkvist, Jesper Hagelskær Paasch, Martin Greis

Tobias Lindholm

Drama, Krig

April 9th

Danmark
Diskussioner om Invasionen av Danmark  (0 diskussioner)
Kommentarer om Invasionen av Danmark (18 st)
jezebel (Anmäl)   11:51 18/9
Lite småspännande på sina håll men över lag väldigt mycket tv-filmskänsla.
Paramis (Anmäl)   22:46 24/7
En välgjord krigsfilm som känns äkta ! Stämningen och spänningen fanns hela filmen igenom. Det behövs inte en massa skjutande för att en krigsfilm ska bli bra.
goeran (Anmäl)   01:20 26/1
Roni Ezras 9. April från 2015 är en helt okey krigsfilm som förmodligen skildrar det verkliga händelseförloppet rätt korrekt. Den som verkligen glänser i filmen är Pilou Asbæk som löjtnant Sand.
Raimo_1985 (Anmäl)   19:54 4/1
En av de bästa krigsfilmer och en av de bästa krigsfilmer jag sett. Mycket gripande krigsdrama. Vissa säger att det är tafatt och patetiskt och så men kom igen, vad skulle dom göra? Låta tyskarna passera? "Välkomna..."
Murvel48 (Anmäl)   25/12 2017
Lite väl tamt berättat - men förmodligen realistiskt. Stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Invasionen av Danmark