9 Deaths of the Ninja

Originaltitel: Nine Deaths of the Ninja
Regissör:Emmett Alston
Utgivningsår:1985

Om 9 Deaths of the Ninja:

En grupp terrorister, ledda av en tysk rullstolsbunden man med en tam apa, har tagit en busslast amerikanska turister som gisslan och hotar med att döda dem alla, om inte den storvuxne boven Rahji släpps ut från fängelset och amerikanska agenter slutar med att förstöra för droghandlarna. Tre specialsoldater kallas in för att reda ut situationen. Kommer de, med all sin träning, att kunna hindra terroristerna från att döda gisslan när både attackdvärgar, amazoner, fnittrande skurkar, ninjor och vanliga småbovar står i deras väg?

Titel: Enter the Ninja
Originaltitel: Killer Crocodile
Regissör: Fabrizio De Angelis
År: 1989
Killer Crocodile

Emilia Crow, Vijay Amritraj, Shô Kosugi, Kane Kosugi, Brent Huff, Blackie Dammett

Emmett Alston

Action

Med i listor: Ninjor
Diskussioner om 9 Deaths of the Ninja  (0 diskussioner)
Kommentarer om 9 Deaths of the Ninja (31 st)
Robby (Anmäl)   4/7 2016
Helt sanslös film utan några som helst hämningar!
dudson (Anmäl)   10/11 2013
Den som regiserat denna filmen borde få nobel pris i komik=) bland det mest hysteriska jag sett genom åren. filmen innehåller knappt nånn ninja. utan känns mera som dom slängt ihop det sjukaste dom kommit på. men resultatet är helt sanslöst underhållande/ Tysken i rullstolen vinner lätt omröstningen om den sjukaste karaktären i en film nånnsinn. kan bara bli en 4a i betyg här!
craptastic (Anmäl)   9/3 2013
Ösigt, ostiga karaktärer, action och en Brent Huff som levererar! Underhållande om man kan förbise de något tramsiga skurkarna.
Bumbi78 (Anmäl)   4/10 2010
Den här fick mig att skratta nästan oavbrutet i 90 min. Allt är så hopplöst värdelöst, men hysteriskt roligt. En bland alla sjuka scener är när de varit ett slagsmål i en flygande helikopter och Sho "tjosan" Kosugi sparkar ut en av dörrarna för att kasta ut en snubbe över havet. När de sedan landar är detta enbart för att hämta dörren och montera tillbaka den(!). Tysken i rullstolen är en historia för sig.
tpb (Anmäl)   24/4 2010
"Malfunction" skrev det så bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 9 Deaths of the Ninja