Nine Queens

Originaltitel: Nueve reinas
Regissör:Fabián Bielinsky
Utgivningsår:2000

Om Nine Queens:

Två slipade svindlare möts av en slump i en närbutik. Juan försöker lura kassörskan genom att dribbla med växlingspengar, när Marco kliver in genom dörren och arresterar honom. Men i själva verket är Marco ett proffs i svindleribranschen som ser Juan som en lämplig partner i en plan med betydligt större och farligare insatser. Marco har av en gammal räv i gamet erbjudits att sälja en samling extremt värdefulla frimärken kallade Nine Queens. Men med miljontals kronor i potten är det svårt att hålla låg profil, speciellt i den här branschen, där alla vill ha sin del av kakan. Och i samma takt som bedrägerierna och dubbelspelet ökar blir det allt svårare att veta vem det egentligen är som lurar vem.
Se filmen på CDON

Gastón Pauls, Ricardo Darín, Letecia Brédice, Tomás Fonzi, Graciela Tenembaum

Fabián Bielinsky

Kriminalare, Thriller

Argentina
Diskussioner om Nine Queens  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nine Queens (56 st)
Sarakin76 (Anmäl)   21/10 2014
ikke helt vanntett manus, men underholdene. -4.
pellelewis (Anmäl)   30/9 2012
Manuset har egentligen väldigt god potential men faller på utförandet. Klippningen borde framhäva historiens vändpunkter mer, dölja slutklämmen bättre, innehålla roligare karaktärer och intelligentare dialog. The Sting, Oceans Eleven och Following är tre filmer i samma genre som alla troligtvis har sämre originalmanus men som blir bättre filmer pga. bättre regi.
Canaletes (Anmäl)   8/9 2012
Skön och underhållande film att kolla på. Den blev rörigt mot slutet, för att inte tala om slutet. Jag var helt paf! Tyckte att det var en del hål i filmen och saknad av logik. Måste kollas om nån dag. Skådespelarinsatser var bra. 6.7/10
Sznax (Anmäl)   5/7 2012
Det är väldigt svårt att sätta en genre på den här filmen. För det finns egentligen inga tydliga drag av någonting. Det finns en hel del försök att vara fiffig, men tyvärr är de för dåliga och upprepar sig alldeles för mycket. Filmen blir heller aldrig särskilt spännande och manuset är alldeles för utdraget (lite för många omvägar tas). Bra skådespelare och ett ganska högt tempo gör ändå filmen underhållande hela vägen, fram till slutet då allt rasar samman. Betyg 5.2
tpb (Anmäl)   6/11 2011
Mycket snack och ingen verkstad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nine Queens