99 Women

Originaltitel: Der Heisse Tod
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1969

Om 99 Women:

En ny last kvinnliga fångar kommer till ett fängelse som styrs med järnhand av en elak dam.

Mercedes McCambridge, Herbert Lom, Maria Rohm, Luciana Paluzzi, Maria Schell, Rosalba Neri, Elisa Montés, Valentina Godoy, Elsa Zabala, Olívia Pineschi, María Vico

Jesus Franco, Milo G Cuccia, Carlo Fadda, Javier Péres Grober, Harry Alan Towers

Drama, Vuxenfilm, Action

Der Heisse TodIsle of Lost Women, Prostitutes in Prison, The Hot Death, 99 mujeres

Liechtenstein, Spanien, Italien, Västtyskland, Storbritannien
Med i listor: WIP
Diskussioner om 99 Women  (0 diskussioner)
Kommentarer om 99 Women (10 st)
Helmasaur King (Anmäl)   25/7 2018
Förstår inte vad porrscenerna skulle vara bra för. De verkar ju inte vara en del av själva filmen utan har bara klippts in lite hipp som happ. Hade varit betydligt bättre om man fokuserat på själva huvudhandlingen. Stort minus också, fast det har ju inte med själva filmen att göra utan snarare DVD-produktionen, att man bara kunde ha svensk text på den franskdubbade versionen.
gjoob (Anmäl)   30/7 2016
Helt omotiverade och ologiska knullscener har klippts in här och där med jämna mellanrum. Däremellan inrymmer en slags prison escape-historia med några lesbiska slavar. Ganska obskyr handling men så är den ju inte heller särskilt viktig. Seg film med mycket naket och väldigt lite action (alltså slagsmål och skjutvapen och sånt). Nära bottenbetyg,
gurra-91 (Anmäl)   23/2 2016
Långsam och allmänt tradig, sexploitation är nog inte min grej. Trevlig musik genom hela filmen däremot.
alexi (Anmäl)   7/4 2015
Några guldscener men kommer inte alls upp i samma klass som t.ex Escape from Hell.
Dele (Anmäl)   26/11 2013
En ganska tafflig och till stor del menlös exploateringsfilm. Som tur var är det i.a.f. inte glatt, och svärtan skänker, inte mycket, men något av existensvärde. Svag tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 99 Women