Älskande par

Originaltitel: Älskande par
Regissör:Mai Zetterling
Utgivningsår:1964

Om Älskande par:

Tre unga kvinnor - Angela, Agda och Adele - ligger samtidigt på en förlossningsavdelning. Mellan värkarna minns de epiosder ur sina sinsemellan mycket olika liv i seklets början.

Titel: Nattlek
Originaltitel: Sagolandet
Regissör: Jan Troell
År: 1988
Sagolandet

Harriet Andersson, Gunnel Lindblom, Gio Petré, Anita Björk, Gunnar Björnstrand, Eva Dahlbeck, Jan Malmsjö, Lissi Alandh, Bengt Brunskog, Anja Boman, Heinz Hopf, Åke Grönberg, Inga Landgré, Toivo Pawlo, Barbro Hiort af Ornäs, Hans Strååt, Isa Quensel

Mai Zetterling, David Hughes

Drama

Sverige
Diskussioner om Älskande par  (0 diskussioner)
Kommentarer om Älskande par (53 st)
Ful_fisk (Anmäl)   08:29 18/7
Var lite trött när jag såg den, vilket gjorde att det blev lite rörigt att hänga med i alla karaktärer och relationer, men i övrigt blev jag rätt golvad. Sjukt snyggt foto och lysande skådespelare rakt igenom! Mycket intressant, välskrivet och naket. Kanske lite väl cynisk skildring av det manliga könet (någon någorlunda sympatisk herre kunde kanske bakats in i dramat) men inte så att det förstör. En lysande film som gör mig otroligt sugen på mer Zetterling!
mylar (Anmäl)   11/10 2015
Snyggt presenterad och bra skildring av dåtidens överklass. Det är lite rörigt och stundtals även farsartat, men bara den teatraliskt överdrivna inledningen tagit slut blir filmen genast mera njutbar.
Zero75 (Anmäl)   8/10 2015
Jorå. Men "Flickorna" är så fantastiskt mycket bättre!!
yrkeschaufföre (Anmäl)   25/5 2015
Okej, jag la ingen större energi på att komma in i den men, nä detta var inget vidare.
mammene (Anmäl)   29/8 2013
En blandning av många olika karaktäre som gör att det blir en salig samlig och lite rörigt, skådespeleriet är det klass på, och det är roligt att se de "gamla" kära aktörerna Snyggt foto, den största behållningen är replikerna som vet var de hamnar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Älskande par