Älskar dig för evigt

Originaltitel: Elsker dig for evigt
Regissör:Susanne Bier
Utgivningsår:2002

Om Älskar dig för evigt:

Cecilie och Joachim ska gifta sig. Marie och Niels är ett par i trettioårsåldern, med tre barn i ett lyckligt äktenskap. Båda relationerna sätts på hårda prov då Marie kör på Joachim så att han får en ryggmärgsskada och Niels förälskar sig i Cecilie.
Se filmen på CDON

Regissör: Susanne Bier
År: 2004
Genre: Drama, Krig
Bröder

Paprika Steen, Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas, Sonja Richter, Stine Bjerregaard, Birthe Neumann, Niels Olsen, Ulf Pilgaard, Philip Zandén

Anders Thomas Jensen

Drama, Romantik

Open Hearts, Dogme #28

Danmark
Med i listor: Dogme95, Norden
Diskussioner om Älskar dig för evigt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Älskar dig för evigt (239 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Ingen höjdare
Spidde (Anmäl)   2/4 2017
Skitbra film! Gripande, hjärtslitande, sorglig och med fantastiskt skådespel. Inte ofta man ser en film som känns så drabbande och äkta.
mammene (Anmäl)   23/5 2016
En fyra som verkligen håller vid omtitt. Bier är en mästare på att gestalta människors relationer. Här vänds livet på en sekund, inte bara för den som blev akut drabbad, alla dras in i en spiral som inte går att hejda. Ingen kan pekas ut som felande, det är det som är så bra och realistiskt, man kan inte hålla eller inte hålla på någon, alla ruskas om i den turbulens som uppstår. Skådespeleriet är så bra och då vill jag allrahelst lyfta fram Nikolaj Lie Kaas,
Sture Stenhög (Anmäl)   22/5 2016
Biers bästa film. I händerna på en sämre regissör hade det bara blivit såpopera av det här, men nu är istället trovärdigheten total. Allt faller ut så naturligt att känslan blir att händelseutvecklingen aldrig hade kunnat ta en väg efter den inledande olyckan än vad den gör här. Jag gillar också att filmen helt och fullt accepterar att livet ibland inte erbjuder några bra lösningar, och att det oftast inte finns någon skurk. Det blir förvisso fritt fram för var och en att ha sina egna åsikter om karaktärerna och deras ageranden, men filmen är mer intresserad av att skapa en förståelse för samtliga inblandade, och det lyckas den verkligen med. Skådespelarna har givetvis en stor del i allt detta, ensemblen är lysande, men allra mest imponerar nog ändå Nikolaj Lie Kaas. Han är dessutom en bidragande orsak till att det här blir ganska roligt emellanåt. Stark fyra
Roswall (Anmäl)   9/9 2015
Ligger och balanserar mellan en 3 och 4. De första 20 min grep mig totalt, sen blir det jobbigare. Tragiska karaktärer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Älskar dig för evigt