Älskling, jag hatar dig

Originaltitel: One from the Heart
Regissör:Francis Ford Coppola
Utgivningsår:1982

Om Älskling, jag hatar dig:

Hank och Frannie har varit ett par i fem år, men trots att de bor i Las Vegas, världens nöjesmecka, har deras förhållande blivit en aning tråkigt och förutsägbart. På deras årsdag bestämmer de sig för att göra slut och båda ger sig ut i jakt på kärlek och passion. Men är verkligen gräset grönare på andra sidan?

Titel: Marionett i kedjor
År: 2000
Genre: Komedi, Kriminalare, Romantik
Småtjuvar emellan
Titel: Shaft rensar stan
Originaltitel: Shaft's Big Score!
Regissör: Gordon Parks
Regissör: W S Van Dyke
År: 1932
Genre: Action, Äventyr
Tarzan

Frederic Forrest, Teri Garr, Raul Julia, Nastassja Kinski, Harry Dean Stanton, Allen Garfield, Lainie Kazan

Francis Ford Coppola, Armyan Bernstein

Drama, Romantik

Diskussioner om Älskling, jag hatar dig  (0 diskussioner)
Kommentarer om Älskling, jag hatar dig (9 st)
Ful_fisk (Anmäl)   15/5 2018
Storyn och karaktärerna är väl inte mycket att minnas, men den svepande musikalkänslan med massiva kranåkningar, sprakande färger och mäktig musik finns ju där. Börjar se ett mönster i att alla New Hollywood-regissörer har försökt sig på musikal-genren men ingen av dem lyckats göra det till en hundraprocentig succé. Ingen superfilm jag lär se om, men ett intressant experiment mellan de betydligt mer minnesvärda Coppola-filmerna Apocalypse Now (10/10) och dubbeln Outsiders/Rumble Fish. Musik av Tom Waits, foto av Vittorio Storaro och Harry Dean Stanton i rollistan, ja tack!
Dele (Anmäl)   26/4 2016
Sprakande färger i denna ganska lekfulla men enkla historia. Stereotypt med viss charm och trams.
Tonti (Anmäl)   7/11 2014
Vulgär, smaklös, fyndig och rätt medryckande med riktigt bra scenografi, färgfoto och musik.
AddeColciago (Anmäl)   17/5 2013
Glitter och Tom Waits -- I surrender!
johansk8 (Anmäl)   6/7 2011
Neonblinkande bagatell som handlar lika mycket om Las Vegas som om något annat. Jag tänker på det ibland jag också, när man bor i storstaden - är det så att kärleken fortare går på tomvarv eftersom stadslivet är så hektiskt? Bra skådisar, fin musik och många röda lampor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Älskling, jag hatar dig