Änglagård – andra sommaren

Originaltitel: Änglagård – andra sommaren
Regissör:Colin Nutley
Utgivningsår:1994

Om Änglagård – andra sommaren:

Fanny och Zac återvänder till byn Yxared, ett år efter deras första besök. Änglagård har till stor del brunnit ned, men annars är det mesta sig likt. Samma konflikter och fördomar som tidigare. När Fanny får veta att gubbarna Gottfrid och Ivar har ytterligare en bror, som bor i Amerika, övertalar hon dem att resa dit och söka upp honom.

Titel: Änglagård
Regissör: Eddie Thomas Petersen
År: 2001
Genre: Familjefilm
Tsatsiki - vänner för alltid

Ing-Marie Carlsson, Helena Bergström, Sven Wollter, Tord Peterson, Peter Andersson, Jakob Eklund, Reine Brynolfsson, Viveka Seldahl, Jan Mybrand, Rikard Wolff, Ernst Günther, Ron Dean

Colin Nutley

Drama, Komedi

Angel Farm, the Second Summer, House of Angels: The Second Summer

Sverige

Recension Änglagård – andra sommaren

- joacim92 sätter betyg 3 och skriver:
Fanny och Zac återvänder hem till den lilla byn Yxared. Allt är som vanligt, förutom att hela Änglagård har brunnit ner. Fanny blir väldigt ledsen. Ivar, den ensliga gubben som var Gottfrids bror, hade lovat dem att de skulle sköta om Änglagård, men det hade hänt en olycka. Ivar lämnade kaminen och sedan började det brinna, det fanns inget att göra. Ivar är väldigt deprimerad över det, men Fanny säger...

Recension av Änglagård – andra sommaren - Läs hela!

Diskussioner om Änglagård – andra sommaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Änglagård – andra sommaren (131 st)
Rele (Anmäl)   16:21 20/4
Filmen är inte så bra, men på grund av flera duktiga skådespelare ger jag en stark tvåa.
karlmats (Anmäl)   10/1 2018
Mer av samma och även om det känns som en typisk uppföljare gör man det precis så bra som man kan förvänta sig. Rikard Wolff stjäl showen denna gång medan Helena Bergström stundtals är ganska irriterande i sin lätt barnsliga själviskhet. Men sidokaraktärerna gör jobbet återigen och visst är det kul att se gubbarnas blickar när de får se frihetsgudinnan på nära håll. Den gör inget bättre än första filmen, men den gör det mesta tillräckligt bra för att återigen vara ett bra tidsdokument över 90-talet och förtjänar sin 3a även om den den här gången är relativt svag.
Rai (Anmäl)   2/11 2017
Jag undrar var i från herr Colin Nutley får all sin usla inspiration att göra denna skit,,,,
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
klassiker
Djason (Anmäl)   9/6 2016
Ungefär lika seg ock meningslös som första filmen. Bra skådespelare dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Änglagård – andra sommaren